Volledig vernieuwde Spar Colruyt Group in Wanze heropent

Op donderdag 19 maart opent de Spar Colruyt Group-winkel in Wanze (provincie Luik) opnieuw de deuren na grondige vernieuwingswerken. Zo werden de beenhouwerij, de bakkerij en de wijnafdeling helemaal opgefrist. Daarbij werd maximaal gebruikt gemaakt van energiezuinige technieken en milieuvriendelijke materialen. Het team van zelfstandig ondernemer Michaël Lecocq krijgt ook versterking van 7 nieuwe medewerkers. Dit grote team van 35 personen is verheugd om op 19 maart weer te kunnen openen.

Zondag 15 maart 2020

Volledig nieuwe winkel

De Spar-winkel in Wanze sloot gedurende een maand de deuren voor vernieuwingswerken. Michaël, zelfstandige ondernemer: “Alles werd vernieuwd en gemoderniseerd: van de rekken tot de voorgevel.” De supermarkt werd ingericht volgens de stijl van de nieuwste generatie Spar-winkels. De nieuwe installaties zijn dan ook erg energiezuinig en de gebruikte technieken milieuvriendelijker. “We installeerden een nieuw koelsysteem waarbij we de warmte die vrijkomt tijdens het koelproces kunnen gebruiken om de winkel te verwarmen. Daarnaast zorgden we ook overal voor ledverlichting”, legt Michaël uit.

Verse producten en een vernieuwde wijnafdeling

De versafdeling en beenhouwerij in Spar Wanze geven een echt marktgevoel, dat nog versterkt wordt door het aanbod streekproducten. “Onze groente- en fruitafdeling staat voor versheid en kwaliteit. En ook de beenhouwerij is een van onze troeven. Daarnaast breiden we ons aanbod verse producten uit met de nieuwe traiteurafdeling, die driemaal groter is dan de vorige”, zegt Michaël.

De buurtsupermarkt werkt ook nog steeds samen met verschillende lokale producenten. Zo vind je er kaas, boerenboter, bier en zelfs snoepjes die vlakbij gemaakt worden. “Naast onze lokale producten, hebben we ook nieuwe bioproducten in de aanbieding, bijvoorbeeld in onze wijnafdeling”, vertelt Michaël. “Die afdeling werd trouwens helemaal in een nieuw jasje gestoken. We zijn er dan ook heel fier op. Klanten krijgen er wijnadvies via de tablet en ze kunnen genieten van een wijndegustatie. We hopen zo heel wat wijnliefhebbers aan te spreken.” Het wijnassortiment van Spar Wanze zal bovendien iedere week vernieuwd worden.

28 jaar ervaring bij Spar

Ondernemen zit Michaël in de genen. “Ik werk al 28 jaar in een Spar-winkel. Alles startte in de winkel van mijn ouders, om dan mijn eigen zaak op te starten in Herseaux. Zo’n zeven jaar geleden besloot ik mijn ambitie na te jagen om uit te breiden en zo verder te ontwikkelen. Dat bracht mij in Wanze. Een Spar runnen van 1.000 m² langs een belangrijke verkeersader, is een pittige uitdaging die ik met plezier aanga. Het is ook fijn om een bijdrage te kunnen leveren aan de economische heropleving van de streek.” Want het team van Spar Wanze, dat al 28 medewerkers telde, krijgt nu dus versterking van 7 extra medewerkers. Michaël en zijn team zijn verheugd om klanten terug te verwelkomen in de gerenoveerde Spar-winkel.