Vernieuwde Spar Compact Lauwe opent de deuren op 10 maart

Met nadruk op verse producten en een nieuwe, moderne look

Maandag 7 maart 2022

Op donderdag 10 maart heropent de vernieuwde Spar Compact Colruyt Group-winkel in Lauwe. De supermarkt kreeg een grondige facelift en heropent als Spar-winkel van de nieuwe generatie, met extra aandacht voor verse producten, duurzaamheid en de reeds bekende klantvriendelijke service.Voortaan vinden klanten in Spar Compact Lauwe een grotere bakkerij en ook een PostPunt. Zo hoopt de winkel nog meer in te spelen op de noden van de klant.

Familiebedrijfje met ‘girlpower’

Winkelmanager Ula Skwark is alvast enthousiast over de heropening. “Onze Spar opende ruim elf jaar geleden de deuren. Al jaren geven we met ons team het beste van onszelf, maar daar kon nog een schepje bij”, klinkt het. Met zes vrouwelijke collega’s baat Ula nu een Spar-winkel uit die helemaal vernieuwd werd in de stijl van de nieuwste generatie: “We vormen als het ware een familiebedrijfje, zes vrouwen die heel goed overeenkomen en graag samenwerken, dat zien onze klanten ook.

Frisse en moderne inrichting

Eind februari sloot Spar Lauwe voor twee weken de deuren vanwege de renovatiewerken, zo kreeg de winkel een frisse, modernere inrichting. Volledig in de nieuwe stijl van Spar Colruyt Group, alle aanpassingen gebeurden om de klant een nog betere winkelbeleving te bieden. “Nieuwe kassa’s, een nieuwe vloer, een vernieuwde parking, ook de ingang en buitengevel bleven niet gespaard. Onze versafdeling vormt een van de speerpunten van onze vernieuwde winkel, met de meest verse groenten en fruit. Het aanbod van onze bakkerij wordt ook aanzienlijk groter”, legt Ula uit.

Pakjes afhalen bij de post

Volledig nieuw is het PostPunt dat je in de winkel kan terugvinden. “Door corona wordt er meer en meer online besteld. In Lauwe heb je maar één PostPunt, dus daar wilden we graag op inspelen”, vertelt Ula. “Al blijft de grootste troef ongetwijfeld de vriendelijke en attente service. Het team staat elke dag paraat om klanten persoonlijk te verwelkomen en met een glimlach te bedienen. Af en toe krijgen we versterking van studenten die zo hun eerste werkervaring opdoen in een fijne omgeving.”

Lokale specialiteiten

Naast een aangepast winkelassortiment werkt het team van Spar Compact Lauwe ook samen met producenten van heerlijke streekproducten. “Zo kunnen koffieliefhebbers de lokale ‘Grootmoeders Koffie’ ontdekken en is ook het streekbier ‘Noë’ bij ons te vinden, voor wie al eens een biertje lust”, geeft Ula mee.

Interessante acties

Spar Lauwe kijkt ernaar uit om zijn klanten vanaf 10 maart te ontvangen in de vernieuwde winkel. Bovendien zijn er die maand heel wat interessante acties gepland voor de klanten boven op de bestaande promo’s en bonnen in de Spar-folder. Alle geldende coronamaatregelen zullen daarbij uiteraard gerespecteerd worden.

Ula Skwark, zelfstandig ondernemer Spar Lauwe
​+32 (0)56/42.59.23

Silja Decock, persverantwoordelijke van Colruyt Group
+32 (0)473/92.45.10

Praktische info
Spar Lauwe: Wevelgemstraat 35A
​8930 Lauwe

Openingsuren
Maandag: 13 - 20 u.
​Dinsdag tot zaterdag: 8 - 20 u.
​Zon- en feestdagen: 8 - 13 u.

Spar Colruyt Group
​De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten, uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be

Retail Partners Colruyt Group
Retail Partners Colruyt Group is de licentiehouder van Spar Colruyt Group in België. Het werkt nauw samen met meer dan 200 zelfstandige Spar-ondernemers: naast toelevering is er een volledige ondersteuning en een uniek overlegmodel op basis van partnership. Daarnaast levert Retail Partners Colruyt Group ook verse producten en kruidenierswaren aan Alvo-winkels. De zelfstandigenorganisatie staat daarbij in voor de aankoop en het transport van de goederen en geeft advies over assortiment en promobeleid. Ten slotte zorgt Retail Partners Colruyt Group voor de toelevering aan 120 zelfstandige winkeliers, waaronder 31 Mini Markets. Meer info op retailpartnerscolruytgroup.be.