Vernieuwde OKay Ertvelde heropent op 12 mei als duurzame buurtsupermarkt

Op woensdag 12 mei heropent OKay Ertvelde na een grondige opknapbeurt. OKay Ertvelde opende in 1998 de deuren als allereerste OKay-winkel. De winkel werd nu vernieuwd in de stijl van de nieuwste generatie, met een opgefriste freshmart, extra koelmeubels en een vernieuwde broodhoek. Ook de fietsparking werd uitgebreid. Store manager Natalie Hertoge en haar ervaren team verwelkomen hun klanten graag met respect voor de geldende coronamaatregelen.

Vrijdag 7 mei 2021

Eerste OKay-winkel

OKay Ertvelde opende de deuren in 1998 en werd zo de eerste OKay-winkel van het land. Dankzij de opknapbeurt en de moderne inrichting behoort de buurtsupermarkt in Ertvelde nu tot de nieuwste generatie OKay-winkels. Dankzij een uitgebreid pakket aan nieuwigheden en tal van verbeteringen zullen de klanten in Ertvelde kunnen genieten van een aangenamere winkelervaring en kunnen ze nog makkelijker boodschappen doen.

Topteam uit de streek

De allergrootste troef van OKay Ertvelde blijft het geweldige team van winkelmedewerkers. “Elke dag kan ik rekenen op een hechte ploeg van 19 medewerkers”, vertelt store manager Natalie Hertoge. “Een superteam. Allemaal mensen uit de streek én met heel wat ervaring. Zo zijn er collega’s die hier al 15 jaar werken!”

Extra koelmeubels en handiger broodmeubel

Dankzij de moderne inrichting springt het aanbod superverse producten meteen in het oog. “In onze vernieuwde freshmart komen onze groenten en fruit volledig tot hun recht”, zegt Natalie Hertoge. “Buiten de freshmart hebben we extra koelmeubels geplaatst, zodat de tapas, charcuterie en patisserie nog meer opvallen. We hebben daarnaast ook een ruim aanbod gekoelde dranken, handig voor wie onderweg is naar huis, naar school of naar het werk.”

Er wordt elke dag ook vers brood geleverd bij OKay Ertvelde en de medewerkers bakken achter de schermen zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af. Al dat lekkers staat voortaan mooi uitgestald in een gloednieuw broodmeubel. Natalie Hertoge: “Onze nieuwe broodhoek is heel ergonomisch ingericht en zo een pak handiger dan voordien.”

Makkelijk bereikbaar met auto en fiets

OKay Ertvelde is gelegen op Aardeken, de verbindingsweg tussen Kluizen en Ertvelde. Op de parking is plaats voor 61 wagens. De fietsparking werd verruimd tot 14 plaatsen. Hier kunnen ook bakfietsen gestald worden, waardoor het nog makkelijker wordt om met de fiets boodschappen te doen.

Lage-energiewinkel

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht OKay veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. OKay Ertvelde gebruikt geen fossiele brandstoffen. Het koelsysteem werkt op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelmiddelen. Daardoor daalt de CO2-uitstoot met 90 % in vergelijking met een klassiek koelsysteem. De vrijgekomen warmte van de koeling wordt gerecupereerd. “Het regenwater vangen we op in een wadi, een ondiep waterbekken. Daarna laten we het water rustig in de grond sijpelen. Zo ontlasten we het rioleringssysteem”, legt Natalie Hertoge uit.