Vernieuwde OKay Aubel heropent op 1 oktober als duurzame buurtsupermarkt

Op vrijdag 1 oktober opent OKay Aubel opnieuw de deuren na een grondige opknapbeurt. De buurtsupermarkt werd uitgebreid van 513 m² naar een totale winkeloppervlakte van 614 m² en is gerenoveerd in de stijl van de nieuwste generatie OKay-winkels, met een opgefriste freshmart en een vernieuwde, grotere broodhoek als blikvangers. Dankzij de ruime parking én de toevoeging van een extra kassa verloopt het winkelen bij OKay Aubel nu nóg sneller en makkelijker. Store manager Monique en haar team verwelkomen hun klanten graag met respect voor de geldende coronamaatregelen.

Dinsdag 28 september 2021

Vernieuwde freshmart en grotere broodhoek

Ook na de renovatie blijft OKay Aubel verder inzetten op kwaliteitsvolle en superverse producten. Dankzij de frisse en moderne inrichting van de winkel, vinden de klanten nu nog makkelijker hun weg in het ruime assortiment. “In de vernieuwde freshmart bijvoorbeeld komen onze verse groenten en fruit helemaal tot hun recht. We bieden nu ook een ruimer assortiment verse producten aan. Heel overzichtelijk uitgestald, zodat onze klanten nóg makkelijker kunnen kiezen”, zegt store manager Monique. De broodhoek kreeg ook een make-over. “Die is nu een stuk groter dan voorheen en de nieuwe broodmeubels zijn ook veel handiger, zowel voor onze eigen medewerkers als voor de klanten. Het vers brood dat dagelijks wordt aangeleverd, kan nu nog aantrekkelijker worden uitgestald. Net als de kwaliteitsvolle broodjes en koffiekoeken die hier meermaals per dag worden afgebakken.”

Diepvrieskoffers met glazen deksel en extra kassa

Ook de diepvriesafdeling werd aangepakt. “We hebben nieuwe, energiezuinige diepvrieskoffers geplaatst. Met glazen deksel. Zo zien de klanten in één oogopslag wat erin zit en vinden ze hun favoriete diepvriesproducten heel makkelijk terug.” Bij het verlaten van de winkel valt op dat er nu één kassa meer is dan vroeger. Daardoor verloopt het boodschappen doen bij OKay Aubel nóg vlotter en sneller dan voorheen.

Topteam uit de streek

De allergrootste troef van OKay Aubel blijft het geweldige team van winkelmedewerkers. “Elke dag kan ik rekenen op een hechte ploeg van een tiental medewerkers”, vertelt Monique. “Een superteam. Allemaal mensen uit de streek én met heel wat ervaring."

Energiezuinig en milieuvriendelijk

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht OKay veel belang aan duurzaam bouwen en verbouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. “OKay Aubel is vanaf nu een lage-energiewinkel. Onze verlichting bestaat nu helemaal uit energiezuinige ledlampen, wat resulteert in 30 % minder elektriciteitsverbruik”, legt Monique uit. “Het koelsysteem werkt op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan synthetische alternatieven. Daardoor daalt de CO2-uitstoot met 90 % in vergelijking met klassieke koelsystemen. Bovendien wordt de vrijgekomen warmte van de koeling gerecupereerd om de winkel te verwarmen, wat dan weer een drastische vermindering in de uitstoot van broeikasgassen betekent.”

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.