Vernieuwde Colruyt Virton opent op woensdag 3/7

Geoptimaliseerde versmarkt en vernieuwde beenhouwerij

Maandag 1 juli 2024

Heropening Colruyt Virton: volledig vernieuwde winkel met oog voor duurzaamheid. Op woensdag 3 juli 2024 heropent de Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Virton zijn deuren. De winkel kreeg een volledig vernieuwde beenhouwerij, een aangepast broodmeubel en een nieuw Collect&Go-afhaalpunt. Bij de renovatie besteedde Colruyt veel aandacht aan een duurzamere infrastructuur van de winkel.

Geoptimaliseerde winkel en vernieuwde beenhouwerij

Boodschappen doen in Colruyt Virton is vanaf nu nog aangenamer en efficiënter dankzij de geoptimaliseerde winkelroute die loopt over maar liefst 1.596 m² winkelruimte. Gerant Geoffrey Goosse: “Door de charcuterie te verplaatsen naar de zelfbedieningstoog in de beenhouwerij, konden we 300 nieuwe producten toevoegen aan het assortiment in de versmarkt. In de beenhouwerij installeerden we doorzichtige, gesloten koelkasten die minder CO2 uitstoten. Dankzij het open atelier zie je de beenhouwers aan het werk en kan je ze makkelijk aanspreken bij vragen of voor speciale bestellingen.” Ook het vernieuwde meubel met dagvers en voorverpakt brood is het ontdekken waard.

Boodschappen bestellen bij Collect&Go

Ook het Collect&Go-afhaalpunt werd gerenoveerd en vergroot. Klanten kunnen hun boodschappen hier weer afhalen. Collect&Go is de handige online boodschappendienst van Colruyt Group. Klanten sturen hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en kunnen hun boodschappen afhalen op het moment dat ze zelf kiezen.

Extra aandacht voor duurzaamheid

Bij de renovatie werd veel aandacht besteed aan duurzaamheid. Zo heeft de winkel in Virton overal energiezuinige ledlampen die met een sensor werken. Zo besparen ze tot 30 % energie. De restwarmte van de koeling wordt gerecupereerd en door het ventilatiesysteem wordt maar liefst 75 % van de warmte hergebruikt. Op het dak van de winkel zorgen zonnepanelen voor groene stroom. Met al deze maatregelen wil Colruyt zijn energieverbruik optimaliseren en zijn CO2-impact verlagen. Op de parking zijn 2 laadpalen voor elektrische wagens en 8 extra brede fietsrekken om (bak)fietsen veilig aan vast te maken.

Opendeuravond dinsdag 2 juli

Gerant Geoffrey Goosse: “Samen met mijn team van 26 medewerkers en 8 beenhouwers kijk ik ernaar uit om onze klanten te verwelkomen. We nodigen hen dan ook graag uit om als eerste kennis te maken met de vernieuwde winkel tijdens onze opendeuravond op dinsdag 2 juli van 17 tot 20 u. Tot dan!”

Download de foto's

Voor meer informatie kan je contact opnemen met:
Raphaël Taton (regiomanager) op 02 363 55 45.
​Eva Biltereyst (responsable presse de Colruyt Meilleurs Prix) au 0479 72 29 10.

Colruyt Virton
​Rue de Montmédy 14