Vernieuwde Colruyt Schoten opent op woensdag 12 juni

Geoptimaliseerde winkelroute met vernieuwde beenhouwerij

Maandag 10 juni 2024

Op woensdag 12 juni 2024 heropent de Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Schoten zijn deuren. De winkel aan de Paalstraat werd helemaal heringedeeld, zodat klanten efficiënter boodschappen kunnen doen. Ook de beenhouwerij en het broodmeubel kregen een make-over. Bij de renovatie besteedde Colruyt veel aandacht aan een duurzamere infrastructuur van de winkel.

Vernieuwde winkel met geoptimaliseerde winkelroute

In de vernieuwde Colruyt Laagste Prijzen Schoten kunnen klanten opnieuw terecht voor een uitgebreid assortiment kwaliteitsproducten voor de laagste prijzen. Het winkelcircuit werd grondig aangepakt met aandacht voor een efficiëntere winkelervaring. Onderweg zijn in de beenhouwerij en aan het broodmeubel de grootste vernieuwingen te zien. Gerant Hans Verachten: “De beenhouwerij werd uitgebreid en kreeg doorzichtige, gesloten koelkasten die werken met natuurlijk koudemiddel propeen. De huidige koeling stoot daardoor 90 % minder CO2 uit in vergelijking met de vorige. Vanaf nu vind je er ook alle charcuterie en een vernieuwd traiteurassortiment. Dankzij het open atelier zie je de beenhouwers aan het werk en kan je ze makkelijk aanspreken bij vragen of voor speciale bestellingen.” Ook het vernieuwde meubel met dagvers en voorverpakt brood is het ontdekken waard.

Opnieuw welkom bij Collect&Go

In Schoten kunnen klanten ook opnieuw terecht in het Collect&Go-afhaalpunt. Collect&Go is de handige online boodschappendienst van Colruyt Group. Klanten sturen hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be, de Xtra-app of de Collect&Go-app, en de medewerkers zetten de producten klaar op het moment dat de klant kiest. Of ze kunnen hun boodschappen aan huis laten leveren door Drivers, particuliere bezorgers uit de buurt.

Extra aandacht voor duurzaamheid

De winkel in Schoten heeft overal energiezuinige ledlampen die met een sensor werken. Zo besparen ze tot 30 % energie. De restwarmte van de koeling wordt gerecupereerd en door het ventilatiesysteem wordt maar liefst 75 % van de warmte hergebruikt. Op het dak van de winkel zorgen zonnepanelen voor groene stroom. Met al deze maatregelen wil Colruyt zijn energieverbruik optimaliseren en zijn CO2-impact verlagen. Op de parking is ook een laadpaal voor 2 elektrische wagens geïnstalleerd en zijn er 13 beugels voorzien om 26 (bak)fietsen veilig vast te maken.

Opendeuravond op dinsdag 11 juni

Gerant Hans Verachten: “We kijken er met het hele team van 40 winkelmedewerkers en 11 beenhouwers naar uit om onze klanten opnieuw te verwelkomen. En we nodigen hen graag uit om als eerste kennis te maken met de vernieuwde winkel tijdens onze opendeuravond op dinsdag 11 juni van 17 tot 20 u.”

Voor meer informatie kan je contact opnemen met:
​Michael Cluts (regiomanager) op 02 345 23 45
​Eva Biltereyst (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Colruyt Schoten
​Paalstraat 275