Vernieuwde Colruyt Nieuwpoort opent op woensdag 27 maart

Ruimer assortiment in grotere en duurzamere winkel

Maandag 25 maart 2024

Heropening Colruyt Nieuwpoort: ruimer aanbod producten in grotere, duurzamere winkel

Op woensdag 27 maart 2024 heropent de Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Nieuwpoort zijn deuren. De winkel aan de Jozef Cardijnlaan is uitgebreid tot 2.000 m2, wat onder andere resulteert in een groter aanbod producten en een volledig nieuwe beenhouwerij. Bij de renovatie besteedde Colruyt aandacht aan een efficiëntere winkelervaring voor klanten én aan een duurzamere infrastructuur van de winkel. De huidige ploeg van 36 winkelmedewerkers en 9 beenhouwers zal versterkt worden met nieuwe aanwervingen, waaronder 4 winkelmedewerkers en 1 beenhouwer.

Grotere beenhouwerij met open atelier

De vernieuwde Colruyt Nieuwpoort is 300 m2 groter dan de vorige winkel en biedt klanten een uitgebreider assortiment kwaliteitsproducten voor de laagste prijzen. Gerant Lieselot Blieck: “Er komen zo’n 750 producten bij in ons assortiment voeding. We hebben een nieuw broodmeubel en 20 extra diepvrieskoffers. En in de gloednieuwe beenhouwerij versnijden onze beenhouwers het vlees ter plaatse in een open atelier. Klanten kunnen hen makkelijk vragen stellen of speciale bestellingen doorgeven.” Om het winkelen aangenamer en efficiënter te maken werd de winkelroute geoptimaliseerd.

Extra aandacht voor duurzaamheid

De winkel in Nieuwpoort heeft overal energiezuinige ledlampen die met een sensor werken. Zo besparen ze tot 30 % energie. De restwarmte van de koeling wordt gerecupereerd en door het ventilatiesysteem wordt maar liefst 75 % van de warmte hergebruikt. Op het dak van de winkel zorgen zonnepanelen voor groene stroom. Met al deze maatregelen wil Colruyt zijn energieverbruik optimaliseren en zijn CO2-impact verlagen.

Collect&Go doet boodschappen voor jou

In Nieuwpoort kunnen klanten ook opnieuw terecht in het afhaalpunt van Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group. Klanten sturen hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de medewerkers zetten de producten klaar op het moment dat de klant kiest. De inkom van het afhaalpunt werd volledig vernieuwd.

Opendeuravond op dinsdag 26 maart

Gerant Lieselot Blieck: “We kijken er met het hele team naar uit om onze klanten opnieuw te verwelkomen. En we nodigen hen graag uit om als eerste kennis te maken met de vernieuwde winkel tijdens onze opendeuravond op dinsdag 26 maart van 17 tot 20 u.”

Download hier de foto’s.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met:
​Nico Debeuf (regiomanager) op 02 345 23 45
​Eva Biltereyst (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Praktische info:
Colruyt Nieuwpoort