Tournai: Colruyt aan de Chaussée de Renaix is uitgebreid, de versmarkt is nu dubbel zo groot

Op woensdag 9 december heropent de Colruyt-winkel in Tournai na een grote verbouwing. De oppervlakte is met succes gerenoveerd en uitgebreid met 600 m2. De vernieuwde winkel is een mooie toevoeging aan de buurt. Er zijn 6 nieuwe medewerkers aangeworven en als kers op de taart zette Colruyt tijdens de renovatie in op duurzame ontwikkeling.

Zondag 6 december 2020

Keuze uit een groter assortiment

De Colruyt-winkel in Tournai is nu 1.800 m2, meer dan de helft groter dan voorheen. Gerant Christine Maquestiaux: “Een grotere winkel betekent een ruimer assortiment. De versmarkt is dubbel zo groot en de diepvriesafdeling is uitgebreid met extra diepvrieskoffers. We hebben 3 nieuwe kassa's geplaatst, er zijn er nu 9 in totaal, dat zorgt voor een optimale doorstroom voor onze klanten.”

Chef beenhouwer Gaëtan Delacroix voegt toe: “Klanten kunnen voor vers vlees terecht in onze vernieuwde beenhouwerij met zelfbediening. Ze zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling.”

Nog wat praktische informatie: op de parking zijn 140 plaatsen (voorheen 87) en er is een laadpaal voor elektrische auto's. Het Collect&Go-afhaalpunt opent ook op 9 december, je vindt het in de ondergrondse parking. Het afhaalpunt is groter geworden, waardoor klanten nog sneller en efficiënter geholpen worden.

Versterking voor het team

Al jaren is Colruyt een belangrijke werkgever, dat geldt ook in Tournai. 6 nieuwe medewerkers versterken het team, waarvan 2 in de beenhouwerij. Gerant Christine Maquestiaux: “Ons volledige team staat klaar om klanten vakkundig te verwelkomen met snelle en efficiënte service.”

​ Een duurzame winkel

De Colruyt-winkel in Tournai draagt bij aan duurzame ontwikkeling. Het dak is voorzien van zonnepanelen en de winkel heeft een efficiënt systeem voor isolatie, ventilatie, koeling en verwarming. Zo wordt het energieverbruik geoptimaliseerd en de CO2-uitstoot verlaagd.

​ Een veilige heropening

Omwille van de coronamaatregelen is er geen opendeurdag bij de heropening van de winkel. De gerant: “Kom je nieuwe Colruyt ontdekken, dan zorgen wij voor een klein welkomstgeschenk. Mijn team en ik kijken ernaar uit om iedereen op een veilige manier te verwelkomen. We vragen je daarom om alleen te winkelen en de maatregelen van de overheid te volgen.”

​ Voor meer informatie of foto’s van de winkel kan je contact opnemen met:

• Vincent Argot (regiomanager) op 02 345 2345
  • Eva Biltereyst (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Klik hier om de foto's van de winkel te downloaden.