Spar-winkel van de nieuwe generatie opent de deuren in Herseaux

Op donderdag 6 mei opent de Spar-winkel in Herseaux de deuren na grondige renovatiewerken in het kader van een duurzamere aanpak. De winkel van 450 m² is ideaal gelegen aan de hoofdweg en heeft een ruime parking. Versheid en kwaliteit staan hier voorop, evenals de selectie van lokale en seizoensgebonden groenten en fruit, en niet te vergeten een traiteurgedeelte om in te spelen op de behoeften van de klanten. Zelfstandig ondernemer Fabrice Tripier en zijn team van een tiental medewerkers verheugen zich al op het ontvangen van de klanten. Voor de heropening hebben ze alvast een kleine verrassing in petto (rekening houdend met de geldende coronamaatregelen).

Zondag 2 mei 2021

Verse kwaliteitsproducten

In Spar Herseaux ligt de nadruk op verse producten, en daar pakt Fabrice Tripier graag mee uit. “We gaan duidelijk voor een lokale aanpak en richten ons op klanten die van lekker eten houden. De traiteurafdeling is daar een mooi voorbeeld van. Het is een van onze troeven en onze lokale klanten verwachten er veel van.” De Spar-winkel van Herseaux heeft bovendien een ruim assortiment groenten en fruit. “We bieden lokale, seizoensgebonden producten aan, zoals Belgische aardbeien in de zomer. En ook voor een selectie mals en smaakvol vlees afkomstig uit de Belgische landbouw kunnen klanten bij ons terecht.” Daarnaast heeft ook de bakkerij een breed aanbod aan producten. Elke dag worden verschillende soorten brood ter plaatse gebakken om een optimale versheid te garanderen.

Verhoogd winkelcomfort

Een van de doelstellingen van Fabrice Tripier is om het winkelcomfort te verhogen. De verkoopoppervlakte van 450 m² werd daarom volledig opnieuw ontworpen en heringericht. De winkel werd bovendien uitgerust met duurzame technologieën. “Onze koelinstallaties draaien niet op freongas, maar op CO₂. Dit is een van de manieren waarop we ons inzetten voor de bescherming van het milieu.”

De klant staat centraal

De buurtwinkel is ook een echte ontmoetingsplek voor klanten en medewerkers. “Een tiental medewerkers, allemaal uit de buurt, staan klaar om onze klanten te adviseren en te helpen,” verzekert Fabrice Tripier, die heel wat ervaring heeft in de retailsector. Zijn vertrouwdheid met Spar heeft een familiale voorgeschiedenis: zijn grootvader opende een van de eerste Spar-winkels in Frankrijk.

Makkelijk bereikbaar

De Spar-winkel in Herseaux ligt langs de N512 die de gemeente doorkruist, en op 20 m van het station. De parking is makkelijk bereikbaar en beschikt over 55 plaatsen.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.