Spar-winkel van de nieuwe generatie heropent zijn deuren in Ivoz-Ramet

Op vrijdag 26 november heropent de winkel van Spar Colruyt Group in Ivoz-Ramet zijn deuren na een volledige restyling. De buurtsupermarkt werd volgens de nieuwe-generatiestijl van Spar-winkels ingericht. De rayon met huisgemaakte traiteurproducten en de ter plaatse versneden, verse vis worden er in de kijker gezet en de versheid van producten staat daarbij steeds voorop. Ondernemers Florette en Benjamin willen zowel een moderne winkel als een ruim assortiment verse producten aanbieden, om de klanten zo goed mogelijk te bedienen.

Maandag 22 november 2021

Ideale ligging

Deze buurtsupermarkt van de nieuwe generatie met een oppervlakte van 942 m2 en 80 parkeerplaatsen bevindt zich op de toegangsweg naar Ivoz-Ramet. Deze plaats vertegenwoordigt een belangrijke industriezone in de Luikse regio, met name door zijn ligging in het gebied van de staalindustrie. De regio wordt gekenmerkt door een grote bevolkingsgroep van Italiaanse origine en de aanwezigheid van vele fabrieken. Het assortiment van de winkel telt trouwens veel typische producten (met name Italiaanse en streekproducten). De Spar-winkel in Ivoz-Ramet bestaat al vele jaren en Florette, Benjamin en hun medewerkers bedienen hun klanten met veel zorg en passie.

Focus op verse producten en de bedieningstoog

De versheid van producten is een van de vele troeven van de buurtwinkel. Versheid en kwaliteit zijn er altijd verzekerd, of het nu in de charcuterietoog of in de fruit- en groenterayon is. Benjamin legt uit: "De belangrijkste blikvangers in de nieuwe winkel zijn het traiteuraanbod en de verse vis die ter plaatse wordt versneden. Beide zijn nieuw voor ons, ook al bieden we nu al wat huisbereide traiteurgerechten aan. We hebben ook een beenhouwerij die hoog aangeschreven staat. En we werken samen met Tartemp'ion, een ambachtelijke bakker uit Engis. Op die manier kunnen we onze klanten gebak en broden van hoge kwaliteit garanderen!"De sleutel tot hun succes is eenvoudig: voedingsmiddelen aanbieden die zowel lekker als vol van smaak zijn.

Spar Ivoz-Ramet, een familiegeschiedenis

Ondernemer Benjamin twijfelde niet om de Spar-winkel over te nemen die zijn vader eind 2010 zelf had overgenomen. Het gaat om een grootwarenhuis waar het fijn vertoeven is en waar de meeste klanten buurtbewoners zijn, maar ook arbeiders uit nabijgelegen bedrijven. Vooral 's middags en aan het eind van de dag zijn die laatste erg talrijk. Benjamin voegt toe: "Met het nieuwe concept hopen we ook onze impact te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken." Een mooi succes voor de zelfstandige ondernemer en zijn ploeg van 19 medewerkers, die klanten altijd met de glimlach en goedgehumeurd ontvangen.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.