Spar Denderwindeke verhuist naar gloednieuw en dubbel zo groot winkelpand

Op donderdag 19 november opent de Spar Colruyt Group-winkel in Denderwindeke de deuren van zijn gloednieuwe en dubbel zo grote pand van 780 m2. Als sinds 1991 is Spar Denderwindeke een begrip in de streek. Zelfstandig ondernemer Kris Borloo en zijn 15 medewerkers staan er elke dag paraat om hun klanten met open armen te ontvangen. Hun specialiteit? Dagvers brood en Oostenrijkse specialiteiten, een passie van Kris.

Woensdag 25 november 2020

Een succesverhaal sinds 1991

De Spar op de Edingensesteenweg is in Denderwindeke uitgegroeid tot een begrip. Al sinds 1991 is de winkel dé plek waar trouwe buurtbewoners en passanten hun dagelijkse boodschappen doen. Na al die jaren werd het tijd om de winkel te verbouwen en groter te maken. Naar een geschikte locatie moest er niet lang gezocht worden. De nieuwe Spar werd naast de oude gebouwd. Zelfstandig ondernemer Kris Borloo is alvast trots op het resultaat: “Met een winkel van zo’n 780 m², dubbel zo groot als de oude winkel, willen we het vertrouwde Spar-verhaal in Denderwindeke verderzetten.”

Uniek assortiment

Spar Denderwindeke gaat voor een frisse en moderne look. Nu er meer plaats is, zal ook het assortiment uitgebreid worden. Naast de verse producten blijft de bakkerij-afdeling het paradepaardje van de winkel. Met nieuwe rijskasten en een rotatieoven gaan ze hier voor dagvers stokbrood en pistolets. Die rijzen in de winkel en worden nadien gebakken. “Verser dan dat kan het haast niet”, aldus Kris.

In de streek staat Spar Denderwindeke ook bekend om zijn ruime aanbod Oostenrijkse producten, een passie van zelfstandig ondernemer Kris. Hij is kenner van verse en lokale Oostenrijkse producten die hij zijn klanten maar al te graag laat proeven. Zo vind je in het assortiment uitstekende Oostenrijkse sterkedrank, zuivelproducten en typisch Oostenrijkse charcuterie. Het proberen waard!

Een echte Spar-familie

Het hele team van Spar Denderwindeke verhuist mee naar de nieuwe winkel. Het team zal worden uitgebreid en er zullen uiteindelijk 15 werknemers uit te streek aan de slag gaan in de nieuwe winkel. In de toekomst zullen daar wellicht nog nieuwe krachten bijkomen. “Ik ben erg trots op mijn ploeg”, zegt Kris. “Met deze toffe mensen is het elke dag leuk samenwerken. Iedereen helpt elkaar en ook nieuwe werknemers worden met open armen ontvangen.” Kris gelooft sterk in een goede sfeer. “Een goed team zorgt voor tevreden klanten.”

Dat er in Denderwindeke een warme sfeer hangt, kan Kris volmondig bevestigen. “Vorig jaar organiseerden we een crowdfunding voor de aankoop van een AED-toestel voor onze buurt. In een mum van tijd zamelden we met onze klanten het nodige bedrag in. Fijn toch, zo’n warme buurt!”