Spar Colruyt Group opent vernieuwde Spar Drieslinter op donderdag 24 maart

De buurtsupermarkt breidt zijn aanbod verse producten fors uit

Maandag 21 maart 2022

Op donderdag 24 maart opent de vernieuwde Spar Drieslinter de deuren. De winkel ging vanaf 6 maart een tijdje dicht voor grondige verbouwingen. Naast een frisse look krijgt de winkel ook een nieuwe focus: verse producten. “We dopen onze buurtsupermarkt om tot buurtverswinkel”, zegt zaakvoerder Jo Quaghebeur, die Spar Drieslinter al 17 jaar runt met zijn vrouw Dominique Belen.

Vertrouwde winkel in een nieuw jasje

De volledige winkel kreeg een grondige facelift”, glundert Jo. “Alles behalve de koelkasten is gestript en vervangen. Nieuwe verlichting, plafond, rekken, groente-eiland, bakkerij, noem maar op.” De winkel schakelt ook over naar een ander kassasysteem. De kassabanden verdwijnen en voortaan zetten de medewerkers de producten van de ene winkelkar over in de andere. “We merkten dat de bediening zo aangenamer en vlotter verloopt, voor ons en zeker voor de klant.

Van buurtsupermarkt naar ‘buurtverswinkel’

De klanten van Spar Drieslinter kunnen nog steeds voor al hun inkopen terecht bij hun vertrouwde winkel. Maar Jo en Dominique wilden van de verbouwing gebruik maken om de winkel een conceptuele draai te geven. Met een grotere focus op verse producten. “Onze winkel had al een vrij sterk aanbod verse producten. Voor de inwoners van Drieslinter waren we bijvoorbeeld al de enige beenhouwerij in de buurt. Maar we willen nog beter doen!

Vanwaar dat idee? Volgens Jo wordt de vraag naar verse producten alleen maar groter. “Ik denk dat het aan de verjonging van de buurt ligt. Jonge ouders vinden het belangrijk dat hun kinderen vers eten. En daarvoor zijn ze bereid om meerdere keren per week verse inkopen te doen.” Daarom wordt Spar Drieslinter een ‘buurtverswinkel’, met een uitgebreid aanbod groenten, fruit, charcuterie, kaas, vlees en vis.

Sterk en stabiel team

Jo en Dominique hebben het geluk om over een uitgebreid team te beschikken. Ze kunnen rekenen op een 20-tal vaste medewerkers en een 10-tal studenten. “Het is een toffe bende, en een goeie mix van jong en ervaren”, lacht Jo. “Sommige mensen werken hier al langer dan wij zelf!

Jo en Dominique namen de winkel in 2005 over. Jo kwam uit de bakkerijsector, Dominique uit de reissector. “We hebben ons in een avontuur gestort, maar we hebben er geen moment spijt van gehad. Het leukste aan de job? De variatie! Soms heb ik kantoorwerk te doen, maar de klanten zien me geregeld ook de winkelrekken inladen. Ik ben het manusje-van-alles van de winkel.

Jo Quaghebeur, zelfstandig ondernemer Spar Drieslinter
​+32 (0)493 50 55 01

Hanne Poppe, persverantwoordelijke van Colruyt Group
​+32 (0)2 363 55 45

Praktische info
Spar Drieslinter
​Stationstraat 2
​3350 Linter

Openingsuren
Maandag: 12 – 19 u.
​Dinsdag t.e.m. vrijdag: 8 – 19 u.
​Zaterdag: 8 – 18 u.
​Zondag: 8 – 12 u.

Over Spar Colruyt Group
De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten, uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be.

Over Retail Partners Colruyt Group
Retail Partners Colruyt Group is de licentiehouder van Spar Colruyt Group in België. Het werkt nauw samen met meer dan 200 zelfstandige Spar-ondernemers: naast toelevering is er een volledige ondersteuning en een uniek overlegmodel op basis van partnership. Daarnaast levert Retail Partners Colruyt Group ook verse producten en kruidenierswaren aan Alvo-winkels. De zelfstandigenorganisatie staat daarbij in voor de aankoop en het transport van de goederen en geeft advies over assortiment en promobeleid. Ten slotte zorgt Retail Partners Colruyt Group voor de toelevering aan 120 zelfstandige winkeliers, waaronder 31 Mini Markets. Meer info op retailpartnerscolruytgroup.be.