Opening van een nieuwe Colruyt in Chimay: een functionele en duurzame winkel

Op woensdag 18 september 2024 opent een nieuwe Colruyt Laagste Prijzen-winkel zijn deuren aan de Chaussée de Mons in Chimay.

Maandag 16 september 2024

Een winkel ontworpen voor een unieke winkelervaring

In de nieuwe Colruyt Laagste Prijzen Chimay genieten klanten van 1430 m³ winkelruimte om te kiezen uit een uitgebreid assortiment kwaliteitsproducten, van zowel grote als eigen merken, en altijd voor de laagste prijzen. Daarbij moet de winkelroute de klant een zo aangenaam en efficiënt mogelijke winkelervaring bieden. Gerant Talal Benyachou: "Onze beenhouwerij van de nieuwste generatie is uitgerust met transparante, gesloten koelkasten. Je vindt er zowel vers kwaliteitsvlees als charcuterie, vis en veggie. Je kan onze gekwalificeerde beenhouwers aan het werk zien in het open atelier en kan hen makkelijk aanspreken bij vragen of speciale bestellingen." Het moderne broodmeubel met vers en voorverpakt brood is ook het ontdekken waard.

Welkom bij Collect&Go ​ ​ ​ ​

Klanten kunnen in Chimay ook terecht in het Collect&Go-afhaalpunt, de online boodschappendienst van Colruyt Group. Ze sturen hun boodschappenlijstje door via de Xtra-app of via collectandgo.be, en winkelmedewerkers zetten hun boodschappen klaar aan het afhaalpunt op een moment naar keuze.

Extra aandacht voor duurzaamheid

Heel het ontwerp van de nieuwe winkel in Chimay is gericht op een van de kernwaarden van Colruyt Group: duurzaamheid. Deze lage-energiewinkel gebruikt geen fossiele energie en steunt op intelligent energieverbruik: een deel van de groene stroom wordt opgewekt dankzij zonnepanelen op het dak en het regenwater wordt gebruikt om de toiletten door te spoelen.

Het gebouw is voorzien van een recuperatiesysteem voor de restwarmte van het koelsysteem. Bovendien gebruikt die installatie propaan als koelmiddel, waardoor de CO₂-impact met bijna 90% wordt verminderd. De energiezuinige LED-verlichting gaat dankzij bewegingssensoren alleen aan als dat nodig is, wat een extra besparing van 30% oplevert. De winkel heeft hierdoor een zeer goede energiebalans. Ten slotte is de parking met 89 plaatsen uitgerust met 2 laadpalen voor 4 elektrische voertuigen. In de 4 extra grote fietsrekken kunnen 8 fietsen of bakfietsen in alle veiligheid worden gestald.

Opendeuravond dinsdag 17 september

Gerant Talal Benyachou: "Samen met mijn team van 30 winkelmedewerkers en 8 beenhouwers, kijk ik ernaar uit om onze klanten te verwelkomen. We nodigen hen dan ook graag uit om als eerste kennis te maken met de winkel tijdens onze opendeuravond op dinsdag 17 september, van 17 tot 20 u. Tot dan!"

Download hier de foto's

Voor meer info, contacteer:
Tiziano Antenucci (regiomanager) op 02 345 2345
​Eva Biltereyst (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Praktische info
Colruyt Chimay