OKay opent nieuwe winkel in Diegem

Dinsdag 7 maart 2017

Op woensdag 8 maart opent OKay zijn 124ste winkel in Diegem. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 650 m² groot, stelt 12 mensen tewerk en is met duurzame technieken en materialen gebouwd. OKay nodigt de buurtbewoners graag uit op de openingsreceptie op dinsdag 7 maart van 18 tot 21 u. voor een hapje, een drankje en een rondleiding.

Openingsreceptie

Vanaf woensdag 8 maart 2017 verwelkomen store manager Wesley Verschueren en zijn team hun klanten in de nieuwe OKay in Diegem. De avond ervoor, op dinsdag 7 maart, wordt de winkel officieel ingehuldigd tijdens de openingsreceptie van 18 tot 21 u. Alle buurtbewoners en toekomstige klanten zijn van harte welkom. De nieuwe winkel is gelegen op de Woluwelaan 113, vlakbij het dorpscentrum van Diegem en de Brusselse Ring, en is dus makkelijk bereikbaar. De inwoners van Diegem konden tot nu toe terecht in de OKay-winkels van Steenokkerzeel en Eppegem. De dichtstbijzijnde Colruyt-winkels bevinden zich in Vilvoorde en Nossegem.

Frisse, moderne inrichting

OKay Diegem is een winkel van de nieuwe generatie met een frisse, moderne inrichting. In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring. Elke dag wordt er vers brood geleverd en de medewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: dagvers fruit en groenten, zuivelproducten, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, eigen merken en discountmerken. De buurtsupermarkt is eveneens voorzien van een handige ‘Easy Cooking’-toog. Hierin liggen alle ingrediënten om heerlijke seizoensgerechten mee te maken. Klanten die snel een maaltijd zoeken, hoeven dus niet meer de hele winkel te doorkruisen.

Milieu-impact zo laag mogelijk

OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom werken ze sinds 2015 in de winkels van de tweede generatie zoveel mogelijk met duurzame technieken en materialen. Zo hebben ze een koelinstallatie op propaan voor de freshmart. Propaan is een natuurlijk koudemiddel dat de uitstoot van broeikasgassen met meer dan 90 % verlaagt ten opzichte van een synthetisch koudemiddel. Daarnaast zijn de isolatie en ventilatie in de winkel zo op elkaar afgestemd dat er amper energie verloren gaat en tot 75 % van de warmte uit de lucht gerecupereerd wordt. De ledverlichting in de winkels zorgt voor 30 % minder energieverbruik en er is ook een buffer voor regenwater, dat maximaal gerecupereerd en hergebruikt wordt.

Over OKay

OKay is de buurtsupermarkt van Colruyt Group. OKay-winkels zijn zo dicht mogelijk bij dorps- of stadskernen gevestigd en garanderen de laagste prijzen in de buurt. Klanten vinden er alles voor hun dagelijkse boodschappen.

De allereerste OKay-winkel opende haar deuren op 14 januari 1998 in Ertvelde. Sindsdien openen jaarlijks gemiddeld 6 nieuwe winkels. OKay telt vandaag 103 filialen in Vlaanderen, 17 in Wallonië en 4 in Brussel. De komende jaren zal de buurtsupermarkt dit ritme aanhouden en plant OKay de opening van nieuwe verkooppunten. Op termijn ziet OKay een potentieel van 180 filialen in België. Sinds november 2015 beschikt de keten bovendien over zijn eigendistributiecentrum in de industriezone van Lot (Beersel) in Vlaams-Brabant. OKay telt momenteel ruim 1.500 medewerkers.

Praktische info:
OKay Diegem
​ Woluwelaan 1131831 Diegem
​ Tel.: +32 (0)2 725 52 80
www.okaydiegem.be

Openingsuren OKay:
​ maandag t.e.m. zaterdag van 8.30 tot 19.30 u.