OKay opent met Waimes tweede buurtsupermarkt in de Oostkantons

Op woensdag 23 januari opent OKay zijn 131ste winkel in het dorpje Waimes. Het is na Lontzen de tweede vestiging van OKay in de Oostkantons. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 500 m² groot, stelt 8 mensen tewerk en is met duurzame technieken en materialen gebouwd. Store manager Thierry Jeannot en zijn team nodigen de buurtbewoners graag uit op de openingsreceptie van dinsdag 22 januari van 18 tot 20 u. voor een hapje, een drankje en een rondleiding.

Zaterdag 19 januari 2019

Nieuw leven voor Intermarché-site
​ De nieuwe OKay bevindt zich op de Rue de Hottleux 31, net buiten het centrum van Waimes, het hoogstgelegen dorp van België met onder andere het Signaal van Botrange (694 meter). Op deze locatie werd in 2008 de ruwbouw van een Intermarché-supermarkt gebouwd, maar nooit in gebruik genomen. OKay blaast de site nu nieuw leven in. “We kozen ervoor om een volledige nieuwbouw te zetten met een frisse, moderne inrichting”, zegt expansieverantwoordelijke Eric Verstraete. “Renovatie was geen optie, het pand had na tien jaar leegstand al te veel afgezien. De steunbalken van het dak waren aan het rotten, binnenin tierden planten welig en een vrachtwagen vernielde een deel van de achtergevel.”

Openingsreceptie
​ Op dinsdag 22 januari 2019 wordt de nieuwe winkel officieel ingehuldigd tijdens een openingsreceptie van 18 tot 20 u. Alle buurtbewoners en toekomstige klanten zijn van harte welkom. “We hopen een trouw cliënteel op te bouwen en hen te verleiden met ons ruime assortiment, onze vriendelijke medewerkers en de laagste prijzen in de buurt”, zegt Thierry. Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: dagvers fruit en groenten, zuivelproducten, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. Elke dag ligt er vers brood in de broodhoek en de winkelmedewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, het huismerk Boni Selection en eigen discountmerk Everyday.

Milieu-impact zo laag mogelijk
​ OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. De winkel van Waimes wordt niet verwarmd via een klassieke ketel, maar met de restwarmte van de koelinstallatie. Bovendien werkt de koelinstallatie op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelgassen en de CO²-uitstoot van de koeling met 90 % doet dalen. De ledverlichting in de winkels zorgt voor 30 % minder energieverbruik en regenwater wordt hergebruikt voor de toiletten. Het gebouw is ook extra goed geïsoleerd en het ventilatiesysteem recupereert 75 % van de warmte uit de lucht.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.