OKay opent gloednieuwe, duurzame buurtsupermarkt in Waasmunster

Op vrijdag 13 augustus opent OKay zijn 140ste winkel in Waasmunster. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 645 m² groot en is met duurzame technieken en materialen gebouwd. Store manager Karien en haar 10-koppige team nodigen de buurtbewoners graag uit om hun nieuwe buurtsupermarkt te komen ontdekken.

Maandag 9 augustus 2021

Fris en modern ingericht

OKay Waasmunster is de 140ste OKay-winkel in België en de 22ste in Oost-Vlaanderen. “Mijn team en ik zijn heel erg trots dat we deze winkel mogen uitbaten en zijn benieuwd om alle reacties te horen.”

De buurtsupermarkt behoort tot de nieuwe generatie OKay-winkels van Colruyt Group en heeft een frisse, moderne inrichting. Karien: ”In de freshmart zorgen de brede gangen voor een aangename winkelervaring. Ons uitgebreide assortiment dagvers fruit en groenten komt volledig tot zijn recht.” Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: fruit en groenten, zuivel, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. ”Buiten de freshmart hebben we bovendien een tapasmeubel geplaatst met een uitgebreid assortiment vlees-, vis- en veggiehapjes voor een lekkere apero-avond met vrienden.”

Er wordt elke dag vers brood geleverd en de medewerkers bakken meermaals per dag kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af. Al dat lekkers staat mooi uitgestald in een handig broodmeubel. Karien: “Onze broodhoek is heel ergonomisch ingericht en zo erg gebruiksvriendelijk, zowel voor de medewerkers als voor de klanten.” In de diepvriesafdeling staan diepvrieskoffers met glazen deksel. Zo vinden klanten snel en makkelijk hun favoriete producten terug.

Vlot bereikbaar

De nieuwe OKay-winkel bevindt zich op de verbindingsweg Schrijbergstraat 110. “Het is de ideale locatie, aangezien het de enige OKay-supermarkt is binnen een straal van 10 km”, zegt Karien. “De buurtbewoners kijken alvast uit naar de opening en wij staan te popelen om hen te mogen ontvangen.” De parking telt 50 parkeerplaatsen en heeft een oplaadpunt voor elektrische wagens. Klanten die met de fiets komen, kunnen gebruikmaken van de ruime fietsenstalling, waar ook plaats is voor bakfietsen.

Minimale milieu-impact

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht OKay veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. “In OKay Waasmunster gebruiken we geen fossiele brandstoffen”, legt Karien uit. “We wekken onze eigen energie op via zonnepanelen. De vrijgekomen warmte van de koeling wordt gerecupereerd, waardoor de uitstoot van broeikasgassen van het verwarmingsproces met 90 % daalt. Daarnaast zorgt de ledverlichting voor 30 % minder energieverbruik en het koelsysteem werkt op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelmiddelen. Hierdoor daalt de CO2-uitstoot van het koelproces met 90 % in vergelijking met een klassiek koelsysteem.”

Verder werd voor de gevel van de winkel verf gebruikt die schadelijke stoffen uit de lucht afbreekt. Onder invloed van zonlicht zet deze verf stikstofoxiden, ozon en organische schadelijke stoffen om in nitraat en zuurstof. Door de regen worden de nitraten opgelost en weggespoeld.

Om hun klanten vanaf 13 augustus in alle veiligheid te kunnen ontvangen, heeft het personeel alle nodige maatregelen getroffen tegen het coronavirus.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.