OKay opent gloednieuwe duurzame buurtsupermarkt in Deerlijk

Op vrijdag 24 januari opent OKay zijn 135ste winkel langs de Vichtesteenweg in Deerlijk. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 650 m² groot en gebouwd met duurzame technieken en materialen. Er kunnen 10 medewerkers aan de slag. Store manager Sofie Dekimpe en haar team nodigen de buurtbewoners graag uit op de openingsreceptie op donderdag 23 januari van 18 tot 20 u. voor een hapje, een drankje en een rondleiding.

Woensdag 22 januari 2020

Makkelijk bereikbaar

De nieuwe OKay-winkel ligt vlak bij de op- en afrit van de E17 tussen Gent en Kortrijk. Bovendien is hij rechtstreeks verbonden met de Ringlaan. “Dankzij zijn uitstekende ligging tussen de dorpskern van Deerlijk en die verbindingswegen, is de winkel voor veel klanten makkelijk bereikbaar”, zegt store manager Sofie Dekimpe. “Ze vinden er ook een ruime parking, met onder meer een laadpaal voor elektrische wagens en voldoende voorzieningen voor wie met de fiets komt winkelen.”

Fris en modern ingericht

De buurtsupermarkt OKay Deerlijk behoort tot de nieuwe generatie OKay-winkels van Colruyt Group en heeft een frisse, moderne inrichting. Sofie Dekimpe: “De freshmart met brede gangen zorgt voor een aangename winkelervaring. Het uitgebreide assortiment dagvers fruit en groenten komt er volledig tot zijn recht.”

Het aanbod superverse producten is een van de troeven van OKay: fruit en groenten, zuivel, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. Elke dag ligt er vers brood in de broodhoek en de winkelmedewerkers bakken meerdere keren per dag kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. “We bieden een gevarieerde mix van nationale merken, ons eigen merk Boni Selection en discountmerk Everyday”, vertelt de store manager. “En er is een handige ‘Easy Cooking’-toog met inspiratie en alle ingrediënten om dagelijkse seizoensgerechten mee te maken.”

Minimale ecologische voetafdruk

Net als de andere winkels van Colruyt Group hecht OKay veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. “In OKay Deerlijk gebruiken we geen fossiele energie”, zegt Sofie Dekimpe. “We recupereren de vrijgekomen warmte van de koeling en 75 % van de warmte die we nodig hebben halen we uit de lucht. De winkel is ook thermisch goed geïsoleerd en uitgerust met duurzame technieken. De ledverlichting verbruikt 30 % minder elektriciteit en het koelsysteem werkt op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelmiddelen. Hierdoor daalt de CO₂–uitstoot met 90 % in vergelijking met een klassieke ketel.
Ten slotte werd een wadi aangelegd, een soort ondiep waterbekken om het hemelwater van het dak en de parking op te vangen en langzaam in de bodem te laten sijpelen.”

Openingsreceptie

Vanaf vrijdag 24 januari ontvangt store manager Sofie Dekimpe en haar team de klanten in de nieuwe buurtsupermarkt OKay Deerlijk.
​ Sofie Dekimpe: “De dag ervoor, op donderdag 23 januari van 18 tot 20 u., organiseren we een receptie om de officiële inhuldiging te vieren. Alle buurtbewoners en toekomstige klanten zijn van harte welkom om de winkel in primeur te komen ontdekken.”