OKay Compact opent winkel aan de kust

Ontdek de nieuwe buurtwinkel op de Grote Markt van Blankenberge

Dinsdag 22 november 2022

Op woensdag 23 november opent OKay Compact, de stadswinkel van buurtsupermarkt OKay, zijn 14de winkel. Na vestigingen in Brussel, Antwerpen, Gent en Luik trekt de retailer nu naar het West-Vlaamse Blankenberge. Klanten kunnen terecht in deze praktische buurtsupermarkt om er snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen.

De winkel in de buurt, van de buurt

Bij OKay Compact zijn klanten 7 dagen op 7 welkom. Net zoals OKay is OKay Compact een echte buurtsupermarkt. De praktische winkel met een oppervlakte van 380 m2 is zeer centraal gelegen en makkelijk te voet of met de fiets bereikbaar. Bovendien beschikt hij over een uitgebreid assortiment verse producten: groenten en fruit, vlees, vis, brood en koffiekoeken … In deze gloednieuwe winkel kunnen de klanten onder andere ook terecht voor on-the-go koffie en versgeperst fruitsap. Kortom: een ruime keuze en de ideale locatie voor de dagelijkse boodschappen of voor een lekkere maaltijd onderweg!

OKay Compact is ook op zondag geopend. Een grote troef voor een badplaats zoals Blankenberge waar kustbewoners, tweedeverblijvers en dagjestoeristen nu dus elke dag in de buurtsupermarkt terecht kunnen om snel, goedkoop en makkelijk hun boodschappen te doen.

Een team dat voor je klaar staat

City manager Tim Biebaut zal aan het roer staan van deze nieuwe OKay Compact. Samen met zijn team van 7 winkelmedewerkers staat hij elke dag opnieuw klaar om iedereen te helpen en alle vragen met plezier en met een glimlach te beantwoorden.

Een hart voor het milieu

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht OKay Compact veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. In OKay Compact Blankenberge verbruiken ze geen gas of stookolie, waardoor de winkel helemaal vrij is van fossiele brandstoffen. De milieuvriendelijke koeling stoot 90 % minder CO2 uit dan een traditionele koelinstallatie. Bovendien wordt de vrijgekomen warmte van de koeling gebruikt om de winkel te verwarmen. Ook via het ventilatiesysteem wordt 75 % van de warmte gerecupereerd. Energiezuinige ledlampen zorgen dan weer voor 30 % minder stroomverbruik.

Oog op de toekomst

Met de nieuwe vestiging in Blankenberge telt OKay Compact nu 14 winkels. De komende jaren wil Colruyt Group deze winkelformule verder uitbouwen en is daarom steeds actief op zoek naar geschikte locaties om hun aanwezigheid in de steden uit te breiden. OKay Compact Blankenberge wordt de eerste stadswinkel aan de kust, een regio met veel potentieel.

Persdienst Colruyt Group
+32 (0)473 92 45 10 or +32 (0)2 363 55 45

Praktische info
OKay Compact Blankenberge
​Grote Markt 16
​8370 Blankenberge

www.okaycompact.be

Openingsuren
​maandag tot zaterdag van 7 tot 19.30 uur
​zondag van 8 tot 19.30 uur

Over OKay Compact
​OKay Compact is het stadsconcept van buurtsupermarkt OKay. Traditionele OKay-winkels bevinden zich langs drukke invalswegen, dicht bij dorpskernen, terwijl OKay Compact focust op stadscentra. Met een gemiddelde oppervlakte van 350 m² zijn de OKay Compact-winkels kleiner dan een traditionele OKay, waar de gemiddelde oppervlakte 650 m² is. Het assortiment is er iets beperkter, al zijn er meer on-the-goproducten, zoals koffie, gekoelde dranken en warme snacks. Bij OKay Compact zijn er geen winkelkarretjes, wel winkelmandjes, om het winkelen zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen. OKay Compact heeft intussen 14 winkels en de klantenreacties zijn erg positief. Buurtsupermarkt OKay telt al meer dan 145 filialen en ziet op termijn potentieel voor 180 winkels.