Liefmans en colruyt brouwen exclusief bier

Kriek-Brut Xtra in gelimiteerde oplage verkrijgbaar bij Colruyt Oudenaarde – 6 juli 2021 | Het is druk in Oudenaarde. Terwijl de installaties in de Liefmans-brouwerij op volle toeren draaien, maken ze zich op om een nieuwe, verse lading krieken te ontvangen. Én als kers (of beter: kriek) op de taart, vond brouwmeester Marc Coesens nog tijd om een nieuw bier te brouwen, samen met Koen Debusschere en Jo Panneels van Colruyt. Kriek-Brut Xtra is een origineel en uniek bier waarbij verschillende Liefmans kriekbieren van diverse jaargangen geblend werden met een blond bier dat twee jaar op bourbon vaten heeft gerijpt én met kriekbier dat vier jaar op wijnvaten heeft gerijpt. Een craft blend waarin friszure smaken van krieken perfect in balans liggen en mooi harmoniëren met de warme toetsen van hout en vanille. Kriek-Brut Xtra (9,5%) is exclusief en in gelimiteerde oplage te verkrijgen bij Colruyt Laagste Prijzen vanaf 14 juli.

Donderdag 8 juli 2021

Samen met Koen Debusschere (aankoper) en Jo Panneels (bierconsulent) van Colruyt, blendde brouwmeester Marc Coesens een uniek en gelimiteerd bier, dat exclusief te verkrijgen is in de Colruyt-winkels. Het resultaat is een uniek bier waarin fris zure smaken van krieken perfect in balans liggen en mooi harmoniëren met de warme toetsen van hout en vanille. Kriek-Brut Xtra is een erg speciaal bier van 9.5 % alc, verkrijgbaar in een 75 cl fles en voorzien van een mooie papieren wikkel.

Marc Coesens, brouwmeester Liefmans

“Deze Kriek-Brut Xtra is een gelimiteerde blend van kriekbieren van Liefmans van diverse jaargangen – van 2016 tot 2019 - met een blond bier dat twee jaar op bourbon vaten heeft gerijpt en ook nog met kriekbier van 2015 dat 4 jaar op wijnvaten heeft gerijpt. Het resultaat is een zeer geslaagde blend die we exclusief lanceren bij Colruyt. ”

Koen Debusschere, aankoper bier bij Colruyt Laagste Prijzen

Bier is belangrijk voor Colruyt en onze klanten komen ervoor naar ons. We willen onze klanten dan ook graag inspireren en laten ontdekken. Daarom zetten we constant in op vernieuwing en innovatie binnen ons assortiment. We zijn trots dat we samen met brouwerij Liefmans, een jarenlange partner, dit prachtige bier creëerden en dit nu aan onze klanten kunnen voorstellen.”

Jo Panneels, bierconsulent Colruyt Laagste Prijzen

Onze Kriek-Brut Xtra past heel goed bij desserten, zoals chocolademoelleux of zwartewoudgebak. Wie het bier eerder wil smaken bij een hoofdgerecht, die zou ik een gerecht als eend met een bosvruchtensausje aanraden. En natuurlijk kan je ook genieten van onze Kriek-Brut Xtra op een terrasje.”

Kriek-Brut Xtra speciaalbier degusteer je best bij 6 °C.

Dit gelimiteerde specialbier is exclusief te koop bij Colruyt Laagste Prijzen vanaf 14 juli 2021. Richtprijs: 9,99 euro per fles.

Ontvang je graag meer persinformatie, beeldmateriaal of wil je graag de brouwmeester van Liefmans spreken?

Neem dan contact op met:

Colruyt Laagste Prijzen
​Eva Biltereyst