Heropening Colruyt in Waremme op woensdag 31 juli

Vernieuwde winkel met aandacht voor duurzaamheid

Maandag 29 juli 2024

Op woensdag 31 juli 2024 heropent de Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Waremme zijn deuren na enkele weken van vernieuwingswerken. De winkel kreeg een volledig vernieuwde beenhouwerij, een nieuw broodmeubel en een grotere afdeling parafarmacie. Tijdens de renovatie werd er vooral aandacht besteed aan winkelbeleving en duurzaamheid van de infrastructuur.

Geoptimaliseerde winkel en beenhouwerij

Boodschappen doen in Colruyt Waremme is vanaf nu nog aangenamer en efficiënter dankzij de geoptimaliseerde winkelroute die loopt over maar liefst 1.749 m² winkelruimte. Gerant Salvino Argento: “Door de charcuterie en het verse vlees samen te brengen in de beenhouwerij, krijgen we meer ruimte in onze versmarkt. En daardoor kunnen we de klant nu ongeveer 150 nieuwe producten aanbieden. In de beenhouwerij vervangen we de zelfbedieningstoog door transparante, gesloten koelkasten die minder CO2 uitstoten. Klanten zien onze beenhouwers ook aan het werk dankzij het open atelier en kunnen hen makkelijk aanspreken bij vragen of speciale bestellingen.” Daarnaast valt er ook een nieuw broodmeubel en een grotere afdeling parafarmacie te ontdekken.

Boodschappen reserveren bij Collect&Go

Ook het Collect&Go-afhaalpunt van Colruyt Waremme heropent zijn deuren. Collect&Go is de handige online boodschappendienst van Colruyt Group. Klanten sturen hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de Xtra-app, en winkelmedewerkers zetten hun boodschappen klaar aan het afhaalpunt op een moment naar keuze.

Extra aandacht voor duurzaamheid

Bij de renovatie van de winkel in Waremme werd ook veel aandacht besteed aan duurzaamheid. Zo heeft het gebouw overal ledlampen met bewegingssensors, die tot
​30 % energie besparen. Er is een recuperatiesysteem voor de restwarmte van de koeling. Op het dak van de winkel zorgen zonnepanelen voor groene stroom. Met al die maatregelen wil Colruyt zijn energieverbruik optimaliseren en zijn CO2-impact verlagen. Op de parking tenslotte staat er een laadpaal voor 2 elektrische wagens en 5 extra brede fietsrekken om (bak)fietsen veilig aan vast te maken.

Opendeuravond dinsdag 30 juli

Gerant Salvino Argento: “Samen met mijn team van 31 medewerkers en 12 beenhouwers kijk ik ernaar uit om onze klanten te verwelkomen. We nodigen hen dan ook graag uit om als eerste kennis te maken met de vernieuwde winkel tijdens onze opendeuravond op dinsdag 30 juli van 17 tot 20 u. Tot dan!

Download de foto's

Voor meer informatie kan je contact opnemen met:
Vincent Mercenier (regiomanager) op 02 363 55 45.
​Eva Biltereyst (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10.

Colruyt Waremme
​Rue du Moulin 17