Gloednieuwe Colruyt Brakel is 900 m² groter

Op woensdag 11 december opent de gloednieuwe Colruyt-winkel in Brakel de deuren. De supermarkt werd met de helft uitgebreid. Klanten vinden daardoor in hun winkel een nog ruimer assortiment. Bovendien zorgt de uitbreiding van de winkel voor 8 nieuwe medewerkers die de klanten optimaal zullen helpen. Deze lage-energiewinkel is ook uitgerust met een nieuwe beenhouwerij met zelfbediening en een groter Collect&Go-afhaalpunt. En op de ruime parking is er extra accommodatie voor elektrische wagens en tweewielers. Klassieke auto’s kunnen tanken aan het nieuwe DATS 24-tankstation vooraan op de site, dat samen met de winkel opengaat.

Maandag 9 december 2019

Compleet assortiment op 1.900 m²

De vorige Colruyt-winkel in Brakel was te oud en te klein geworden om er comfortabel boodschappen te doen. “Daarom hebben we hem volledig afgebroken en op dezelfde locatie een nieuwe, grotere winkel gebouwd”, zegt gerant Eefje Colman. “Die is bijna 1.900 m² groot. Een grotere winkel betekent ook een ruimer assortiment: onder meer de diepvriesafdeling en de versmarkt zijn flink uitgebreid. En 2 extra kassa’s – in totaal zijn er nu 9 - zorgen voor een vlotte bediening.”

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Jens Van Opdenbosch: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades en op de uitgebreide keuze bereide gerechten.”

Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Ook het Collect&Go-afhaalpunt is wat groter dan in de vorige winkel, waardoor nog meer reservaties kunnen verwerkt worden. “Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij wij de boodschappen doen voor de klanten”, zegt gerant Eefje Colman. “Zij sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de Collect&Go-medewerkers zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Werkgelegenheid en optimale dienstverlening

Colruyt biedt zijn klanten een optimale dienstverlening. Om dit waar te maken, telt de uitgebreide winkel voortaan 41 in plaats van 33 medewerkers.

Duurzame winkel

Voor deze nieuwe winkel maakt Colruyt enkele duurzame keuzes. Zo staan de prijzen op elektronische etiketten. Die zijn beter voor het milieu dan papieren etiketten. Bovendien is Colruyt Brakel een lage-energiewinkel met zonnepanelen en optimale isolatie, ventilatie, koeling en verwarming. Eefje Colman: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.”

Ruime parking voor auto en fiets

De nieuwe, ruimere parking telt 113 plaatsen. Er is een laadpaal voorzien voor elektrische wagens. En vooraan kunnen automobilisten 7 dagen op 7 en 24 uur op 24 kwaliteitsbrandstof tanken aan het gloednieuwe DATS24-tankstation. Daarnaast kreeg ook de fiets bijzondere aandacht. “Het aantal mensen dat met de fiets, bakfiets of scooter komt winkelen is de laatste jaren sterk gestegen”, zegt de gerant. “Daarom gebruiken we in de stalling fietsnietjes, een soort U-vormig metalen profiel dat ideaal is om verschillende soorten tweewielers aan te bevestigen. De fietsstaling in Brakel biedt plaats voor 26 fietsen of 13 bakfietsen.”

Speciale openingsreceptie op 10 december

Vanaf woensdag 11 december ontvangen gerant Eefje Colman, chef-beenhouwer Jens Van Opdenbosch en hun medewerkers hun klanten opnieuw in Colruyt Brakel. “De avond voordien kan iedereen de gloednieuwe winkel al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale openingsreceptie in aanwezigheid van burgemeester Stefaan Devleeschouwer serveren we onze klanten van 17 tot 20 u. graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

--------------------------------------------------------------

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?
Neem gerust contact op met:

​ -    Rob Smeets (regiomanager) op 02 345 2345
​ -    Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Praktische info:

Colruyt Brakel
​ Geraardsbergsestraat 4
​ 9660 Brakel

Openingsuren:
​ ma - za:    8.30 - 20 u.
​ vr:        8.30 - 21 u.

Opendeuravond:
​ dinsdag 10 december van 17 tot 20 u.