Een nieuwe Spar-winkel opent de deuren in Musson

Maandag 16 mei 2022

Op donderdag 19 mei gaat in het centrum van Musson een gloednieuwe Spar Colruyt Group open. De gemakkelijk bereikbare buurtwinkel is vooral gericht op verse producten. De klanten genieten er van een ruim aanbod groenten en fruit, een uitgebreide broodruimte met vers brood en gebak, en een traiteurruimte. Damien en Michaël Swenen, de zelfstandige ondernemers van de Spar in Musson, zetten samen met hun team vooral in op een warm onthaal van de klanten en plaatselijke activiteiten in deze gemeente van de Gaumestreek. Om de opening van de winkel te vieren nodigt de Spar-winkel alle buurtbewoners graag uit om hun nieuwe buurtsupermarkt te ontdekken en te profiteren van niet te missen aanbiedingen en acties.

Focus op vers

Verse producten zijn zonder twijfel het paradepaardje van de nieuwe Spar-winkel in Musson. Damien en Michaël hebben aan alles gedacht: Naast de traditionele winkelformule en een uitgebreide bakkerij, zullen ze een degustatiesalon aanbieden, waar klanten in een ontspannen sfeer verse producten kunnen proeven. "Dit is wat ons zeker zal onderscheiden van andere winkels in de regio," zegt Damien. "Met dit degustatiesalon kunnen we dichter bij onze klanten staan, wat een echte troef is voor de winkel. Maar we zetten ook volop in op groenten en fruit en de broodrayon is synoniem met versheid en kwaliteit. ​ ». In de broodhoek bakken medewerkers allerlei soorten brood, ontbijtkoeken en broodjes van kwaliteit.De rayons zijn heel overzichtelijk zodat de klanten meteen vinden wat ze zoeken. ​ ​

Makkelijk bereikbaar

De nieuwe Spar-winkel ligt op een ideale locatie: in het centrum van Musson, op een paar meter van alle stadsvoorzieningen. Gelegen in de rue Georges Bodard 2A is hij vlot bereikbaar te voet, met de fiets en met de auto, niet alleen voor buurtbewoners, maar ook voor toeristen. Dankzij deze centrale ligging kunnen Damien en Michaël synergieën aangaan met de lokale activiteiten in de gemeente, zoals markten, rommelmarkten of éénmalige events.

De klant eerst

Een andere grote troef van de nieuwe Spar-winkel van Musson is de klantvriendelijkheid. Dankzij hun ervaring in de grootdistributie kunnen Damien en Michaël ook terugvallen op hun kennis van de gewoonten van de klanten van de regio. Bovendien komen de 10 medewerkers die hun team vormen allemaal uit de regio, wat uiteraard een groot voordeel is bij het bedienen van lokale klanten. Zij zullen de klanten graag van dienst zijn om hun favoriete product te vinden of om nieuwe smaken te ontdekken. Damien besluit: "We hebben het geluk gehad dat we 10 nieuwe lokale jobs konden creëren, alleen voor medewerkers uit de regio. Dit is een unieke kans en we zijn fier om zo een team aan te kunnen bieden om de klanten te bedienen, of ze nu uit Musson komen of op doorreis zijn in onze mooie streek. »

Damien en Michaël Swenen, zelfstandig ondernemers van de Spar-winkel in Musson
​+32 (0)63865193

Silja Decock, persverantwoordelijke van Colruyt Group
​+32 (0)473924510

Praktische info
Spar van Musson
​Rue Georges Bodard 2A
​6750 Musson

Openingsuren
Van maandag tot zaterdag: 7.30 uur tot 19.30 uur.
​Zondag: Van 7.30 uur tot 12.30 uur.
​Open op feestdagen

Over Spar Colruyt Group

De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten die worden uitgebaat door zelfstandige ondernemers die hun vak goed kennen. Elke winkel dankt zijn unieke karakter aan de accenten die de uitbater eraan heeft gegeven. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be.

Over Retail Partners Colruyt Group

Retail Partners Colruyt Group is de licentiehouder van Spar Colruyt Group in België. Het werkt nauw samen met meer dan 200 zelfstandige Spar-ondernemers: naast de toelevering is er een volledige ondersteuning en een uniek overlegmodel op basis van partnership. Daarnaast levert Retail Partners Colruyt Group ook verse producten en kruidenierswaren aan Alvo-winkels. De organisatie staat in voor de aankoop en het vervoer van goederen. Ze geeft ook advies over het assortiment en de promotiestrategie. Retail Partners Colruyt Group levert ook aan 120 kleine zelfstandigen waaronder 31 Mini Markets. Meer info op retailpartnerscolruytgroup.be.