DreamLand opent gloednieuwe winkel in La Louvière

Op woensdag 8 mei opent DreamLand een gloednieuwe winkel in La Louvière. De familie- en seizoenswinkel van Colruyt Group opent daarmee een vijfde winkel in Henegouwen. Aan de Avenue de Wallonie 11 zal niet enkel een ruime keuze aan o.a. speelgoed, buitenspeelgoed, gaming, tuinartikelen en kamerdecoratie te vinden zijn. Dankzij een aangepaste inrichting van de winkel, zullen ook bestellingen in de webshop eenvoudiger en sneller afgehaald kunnen worden.

Donderdag 9 mei 2019

Een 5de winkel in Henegouwen

Vanaf woensdag 8 mei staan zaakverantwoordelijke Nicolas Thys en zijn team van 5 medewerkers klaar om klanten te ontvangen in de gloednieuwe DreamLand-winkel in La Louvière. Het voormalige La Grande Récré-winkelpand is 940 m² groot. Toen het recent vrijkwam, kreeg DreamLand de kans om in te spelen op een opportuniteit in de regio. Danny Jenquin, Divisiemanager Verkoop bij DreamLand:  “Onze keuze voor dit pand had vooral te maken met de commerciële ligging. Bovendien gaf het ons de kans om snel in te spelen op de noden in de regio. Maar deze locatie is een tijdelijke oplossing, we blijven uitkijken naar een grotere winkelruimte om ons definitief in La Louvière te vestigen.” Na Doornik, Jemappes, Meslin-L’Évêque en Gosselies brengt de nieuwe winkel in La Louvière het totaal aantal DreamLand-winkels in Henegouwen op vijf.

Continue groei

DreamLand heeft de voorbije 6 jaar fors geïnvesteerd in een multichannel-strategie: een combinatie van “clicks & bricks” waarbij de fysieke winkels en de webshop elkaar onderling versterken. De nieuwe winkel in La Louvière is daar een mooi voorbeeld van: de inrichting van de winkel wordt wat aangepast, zodat klanten ook hun online bestelling makkelijker en sneller kunnen afhalen.
​ Met La Louvière erbij telt DreamLand nu 43 winkels in België. Maar in juli komt er alweer een nieuw filiaal bij: dit keer in Moeskroen. De speelgoedketen blijft dus beetje bij beetje uitbreiden. Naast de opstart van nieuwe filialen worden ook bestaande DreamLand-winkels in een nieuw jasje gestoken en breidt ook het assortiment verder uit: van o.a. speelgoed, buitenspeelgoed, tuinartikelen, boeken, feestartikelen, gaming, schoolbenodigdheden, fietsen, sport (voetbal) tot geschenkartikelen voor het hele gezin en een seizoensgebonden aanbod (Halloween, Kerst, carnaval).

Feestelijk startschot

De opening van DreamLand La Louvière wordt ingezet met een week vol feestelijke activiteiten voor jong en oud. De kids kunnen zich uitleven op het springkasteel, zich laten schminken of een ballon in een leuk figuurtje laten plooien. Maar ook ontmoetingen met Thierry Coppée (tekenaar van de stripreeks Les Blagues de Toto), le Loup, Paw Patrol, Playmobil en Pikachu staan op het programma. De eerste bezoekers worden feestelijk onthaald met een leuk geschenkje en op woensdag 8 en zaterdag 11 mei is iedereen welkom voor een drankje en een hapje. Tijdens de feestweek vallen er daarnaast aankoopbonnen te winnen en geldt er een korting van 20 % op een speelgoedartikel naar keuze. En ook de mama’s worden niet vergeten: op 11 mei worden zij extra verwend met een leuke attentie.

Adres :
​ DreamLand La Louvière
​ Avenue de Wallonie 11
​ 7100 La Louvière

Openingsuren :

Van maandag tot donderdag: van 10 tot 18.30 u.
​ Vrijdag: van 10 tot 19 u.
​ Zaterdag: van 9.30 tot 18.30 u.
​ Gesloten op zon- en feestdagen

• Silja Decock, Persverantwoordelijke Colruyt Group
  • Telefoon : +32 (0)473 92 45 10
  • E-mail : [email protected]

Over DreamLand

DreamLand, sinds 1994 een dochteronderneming van Colruyt Group, is een familie- en seizoenswinkel met een uitgebreid aanbod in speelgoed, buitenspeelgoed, tuinmeubelen, schoolgerief, multimedia en gaming, kinderkamers, boeken en strips en nog veel meer. DreamLand wil kinderen en hun familie inspireren om samen meer plezier te beleven, en dit op een leuke en speelse manier want ‘Alles wordt leuker als je speelt’. En dat stralen niet alleen de medewerkers, maar ook de winkels uit. Want daar vinden elke week leuke belevingsmomenten plaats. Naast een webshop telt DreamLand vanaf 8 mei 43 winkels waarvan 32 in Vlaanderen en 11 in Wallonië. Er werken meer dan 800 medewerkers.
​ DreamLand, Edingensesteenweg 196, 1500 Halle.
​ DreamLand klantendienst: 02 363 56 56, maandag tot zondag van 8 tot 22 u. of [email protected].