DreamLand Bornem viert complete make-over

Nieuw winkelconcept waar kinderen en klantvriendelijkheid centraal staan

Dinsdag 21 juni 2022

DreamLand Bornem heropent in een nieuw jasje. De afgelopen maanden onderging de winkel een ware metamorfose, waarbij kinderplezier en klantvriendelijkheid voorop staan. In het vernieuwde winkelconcept is nog meer ruimte voor beleving en kunnen klanten nog vlotter online bestellingen afhalen. Om dit te vieren organiseert DreamLand Bornem heel wat feestelijke activiteiten tussen 22 en 25 juni. Zaakverantwoordelijke Bert Tilley en zijn team verwelkomen hun klanten graag in hun vernieuwde winkel.

Story image

De focus op kinderen is in DreamLand Bornem nu nog duidelijker. “Er zijn verschillende plaatsen in de winkel waar kinderen speelgoed kunnen uitproberen. Op ons fietsparcours mogen ze fietsjes en steps uittesten, er is een hinkelspel en op een looppiste kunnen ze een wedstrijdje houden”, vertelt zaakverantwoordelijke Bert Tilley. “In de boekenshop hebben we dan weer een rustig zithoekje gemaakt, zo kunnen kinderen op hun gemak meteen aan een nieuw leesavontuur beginnen.”

Ook de verjaardagsbel steekt in een nieuw jasje. Het is een echte klassieker in de DreamLand-winkels: jarige kinderen kunnen op de bel drukken, waarna er een verjaardagsliedje speelt. De jarige mag vervolgens plaatsnemen op de verjaardagstroon en wordt in de bloemetjes gezet door de winkelmedewerkers. Zo krijgt het kind een leuke kroon, een geschenkje en een foto als aandenken.

Het nieuwe winkelconcept is ook voor volwassenen nog klantvriendelijker. Aangepaste en duidelijkere aanduidingen creëren een rustigere uitstraling en dankzij de lage winkelrekken hebben klanten altijd een mooi overzicht over het productaanbod in de winkel. “Onze klanten zullen makkelijker hun weg vinden. Niet alleen de lage rekken, maar ook de nieuwe winkelindeling met ‘werelden’, zoals Blokken, Gezelschapsspellen, Baby- & Peuterspeelgoed... zorgen ervoor dat mensen vlot vinden wat ze zoeken”, legt Bert uit.

Fysieke winkels en webshop versterken elkaar

Naast speelgoed en buitenspeelgoed kunnen klanten in Bornem terecht voor het vertrouwde aanbod van multimedia en gaming, school- en kantoormateriaal, een cadeauzone met originele gadgets voor klein en groot, strips, boeken en een uitgebreid seizoensaanbod (zoals tuinartikelen, waterpret, kerstdecoratie…). DreamLand blijft daarbij verder inzetten op een omnichannel-strategie: terwijl de webshop uitbreidt, blijven ook de fysieke winkels een belangrijke plaats innemen. DreamLand blijft dan ook geloven in een combinatie van ‘clicks & bricks’, waarbij fysieke winkels en de webshop elkaar versterken. De vernieuwde winkel in Bornem kreeg daarom een duidelijk afgebakende afhaalzone vlak bij de ingang, waar klanten hun online bestelling snel kunnen oppikken en afrekenen.

Feestelijk startschot

DreamLand Bornem viert de make-over met tal van activiteiten voor jong en oud. Voor de allerkleinsten is er een leuke Kabouter Plop kleurwedstrijd met toffe prijzen. Kinderen kunnen ook een leuke prijs winnen door met een schatkaart op letterzoektocht te gaan in de winkel. Op woensdag 22 juni en zaterdag 25 juni is er tijdens de openingsuren grime voor de kinderen. Op woensdag van 14 t.e.m. 17 u. en zaterdag van 10 t.e.m. 17 u. maakt een ballonplooier kleurrijke figuren van ballonnen. En op woensdag maakt een dj het feest compleet met liedjes op kindermaat. Daarbij hoort ook een hapje en een drankje.

DreamLand klantendienst
​+32 (0)2 363 56 56
​maandag tot vrijdag van 9 tot 19 u,
​op zaterdag van 10 tot 18 u
​of via info@dreamland.be

Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group
press@colruytgroup.com

Praktische info
DreamLand Bornem
​Rijksweg 60
​2880 Bornem

Openingsuren
Van maandag tot donderdag: van 10 tot 18.30 u.
​Vrijdag: van 10 tot 19 u.
​Zaterdag: van 9.30 tot 18.30 u.
​Zon- en feestdagen: gesloten

Over DreamLand
DreamLand, sinds 1994 een dochteronderneming van Colruyt Group, is een familie- en seizoenswinkel met een uitgebreid aanbod in speelgoed, buitenspeelgoed, tuinmeubelen, schoolgerief, multimedia en gaming, kinderkamers, boeken en strips en nog veel meer. DreamLand wil kinderen en hun familie inspireren om samen meer plezier te beleven, en dit op een leuke en speelse manier. Naast een webshop telt DreamLand 47 winkels, waarvan 33 in Vlaanderen en 14 in Wallonië. Er werken meer dan 800 medewerkers.