Colruyt opent op 26 juni gloednieuwe winkel in Haine-Saint-Pierre

Op woensdag 26 juni opent een gloednieuwe Colruyt-winkel de deuren in de Rue de Baume Marpent in Haine-Saint-Pierre. Met een oppervlakte van meer dan 1.700 m², een ruim assortiment en 9 kassa’s is deze 242ste Colruyt-winkel klaar om veel klanten te ontvangen. Bovendien is hij gebouwd als lage-energiewinkel met moderne technologieën. Tijdens de opendeuravond de dag voor de opening ontdekken klanten ook het gloednieuwe afhaalpunt van Collect&Go, het 200ste van de groep.

Dinsdag 25 juni 2019

Waarom 2 Colruyt-winkels in La Louvière?

De nieuwe Colruyt Haine-Saint-Pierre ligt op nauwelijks 3 km van Colruyt La Louvière, die op dit moment gesloten is voor vernieuwingswerken. Met zijn 1.739 m² is hij 350 m² groter. “Een tweede Colruyt-winkel in La Louvière was nodig”, zegt gerant Mathieu Magrone. “De winkel aan de Rue du Gazomètre was te veel verouderd en de parking werd te klein. We konden hem ook niet uitbreiden of er een Collect&Go-afhaalpunt inrichten, omdat we de site delen met doe-het-zelfzaak Gamma. En tijdens de tijdelijke sluiting van Colruyt La Louvière hoefden de klanten zo niet ver te rijden om dicht bij huis te profiteren van de laagste prijzen.”

Collect&Go, online boodschappenservice in volle bloei

De gloednieuwe Colruyt Haine-Saint-Pierre wordt ook de thuis van het 200ste afhaalpunt van Collect&Go. In Wallonië kunnen klanten hun boodschappen al in 70 Colruyt-winkels reserveren en laten klaarzetten. “Colruyt Group blijft investeren in zijn netwerk van afhaalpunten, zodat klanten niet meer dan 10 km hoeven te rijden tussen hun woonplaats en het dichtstbijzijnde afhaalpunt”, zegt de gerant. “Dit 200ste afhaalput gaan we natuurlijk ook vieren. Op woensdag 26 juni, ter gelegenheid van de opening, krijgen alle klanten die in eender welk Collect&Go-afhaalpunt hun reservatie afhalen een fles cava cadeau.

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Thierry Dhont: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een mooi overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.

Lage-energiewinkel

Colruyt Haine-Saint-Pierre is een lage-energiewinkel met een optimale isolatie in de gevel en het dak. Bovendien is hij hermetisch afgewerkt. De winkel maakt ook gebruik van duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propaan, recuperatie van de warmte van de koelinstallatie, zonnepanelen op het dak … Mathieu Magrone: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.” Deze nieuwe Colruyt-winkel gebruikt ten slotte geen fossiele brandstoffen.

Elektronische prijsetiketten

De prijzen staan in Colruyt Haine-Saint-Pierre op elektronische etiketten. “Die hebben heel wat voordelen”, weet de gerant. “Met dit nieuwe systeem kunnen we snel reageren op prijsaanpassingen bij onze concurrenten. Bovendien is het beter voor het milieu dan papieren etiketten: per jaar sparen we heel wat transport en papier uit. En wij in de winkel winnen tijd, die we kunnen gebruiken om bijvoorbeeld producten uit te zetten in de rekken.

Speciale opendeuravond

Vanaf woensdag 26 juni staan gerant Mathieu Magrone, chef-beenhouwer Thierry Dhont en hun 32 medewerkers klaar om de klanten te verwelkomen in de gloednieuwe Colruyt Haine-Saint-Pierre. Mathieu Magrone: "De avond voordien, op dinsdag 25 juni van 17 tot 20 u., kan iedereen de nieuwe winkel en het 200ste Collect&Go-afhaalpunt al in primeur komen bekijken. Tijdens deze speciale opendeuravond serveren we de klanten graag een hapje en een drankje. En er staan nog meer verrassingen te wachten naar aanleiding van de opening van het 200ste afhaalpunt. Iedereen is van harte welkom!"

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het 200ste Collect&Go-afhaalpunt?

Neem gerust contact op met:

Johann Denis (regiomanager) op 02 345 2345

Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0479 72 29 10

Praktische info:

Colruyt Haine-Saint-Pierre

Rue de Baume Marpent 30
​ 7100 La Louvière

Openingsuren:

ma - za:  8.30 - 20 u.

vr:       8.30 - 21 u.

Opendeuravond:

dinsdag 25 juni van 17 tot 20 u.