Colruyt Group verhoogt capaciteit van de online boodschappendienst Collect&Go in Brussel

Colruyt bouwt de huidige tijdelijke winkel in Oudergem, gelegen aan de Waversesteenweg 1805, om tot een lokaal rondhaalcentrum voor de online boodschappendienst Collect&Go. De site zal over een eigen afhaalpunt beschikken. Op die manier zal het op termijn mogelijk zijn om de rondhaling van enkele honderden extra reservaties per dag te garanderen. Het afhaalpunt wordt op 25 mei officieel geopend. Samen met de rondhaling van bestellingen in de fysieke winkels en in de twee regionale e-commerce distributiecentra, moet deze extra site de groei van de Collect&Go-service, waarvan de vraag de laatste weken exponentieel is toegenomen, verder ondersteunen.

Donderdag 14 mei 2020

a{color:#008080;}

Stijgende vraag

Sinds het uitbreken van de coronacrisis heeft Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, een ongekende groei doorgemaakt. "We hebben aan het begin van de CoViD-19-crisis een toename van 70% aan reservaties genoteerd, met op sommige dagen pieken van 200-300% ", bevestigt Tom Deprater, verantwoordelijke voor Collect&Go. "Online winkelen was al erg in trek, en de crisis heeft de populariteit ervan alleen maar versterkt. We zijn daarom op zoek gegaan naar mogelijkheden om onze capaciteit te vergroten, zodat we zowel onze vele trouwe klanten als nieuwe klanten kunnen bedienen”. In die zin zal het nieuwe afhaalpunt in Oudergem Collect&Go in staat stellen om makkelijker te beantwoorden aan de vraag in de Brusselse regio.

Toegenomen capaciteit

Concreet betekent dit dat de huidige tijdelijke winkel aan de Waversesteenweg in Oudergem op 13 mei officieel de deuren heeft gesloten om zo een lokaal rondhaalcentrum te worden voor Collect&Go, met een eigen afhaalpunt. De site zal functioneren als een klassieke winkel, behalve dan dat de medewerkers van de winkel zelf de boodschappen klaarmaken die klanten online hebben besteld. De eerste afhalingen zullen plaatsvinden op 25 mei. "Op termijn zullen we enkele honderden extra reservaties per dag kunnen verwerken," zegt Tom Deprater. Bovendien zal het nieuwe afhaalpunt 'Oudergem Vorst' helpen om de Collect&Go afhaalpunten in de Colruyt-winkels in Kraainem en Sint-Pieters-Woluwe te ondersteunen.

Online boodschappen

Vanaf 18 mei kunnen klanten online reserveren op de website van Collect&Go (www.collectandgo.be). "Door te kiezen voor dit nieuwe 'Oudergem Vorst' - afhaalpunt zullen ze hun boodschappen kunnen reserveren vanuit ons aanbod voedings- en non-foodproducten van zowel eigen als nationale merken, en dit steeds aan de beste online prijzen in de regio", vervolgt Tom Deprater. Bij het online bestellen kiest de klant zelf de dag en het tijdstip waarop hij/zij zijn reservatie wil afhalen. Om voor de hand liggende veiligheidsredenen zal alleen elektronische betaling ter plaatse toegestaan zijn. Bovendien garandeert Collect&Go een strikte naleving van de sociale afstand en het ontsmetten van de karren, de plooibakken en de betaalterminal.

Opportuniteit

De tijdelijke Colruyt-winkel in Oudergem werd in de zomer van 2019 geopend. Het doel van een dergelijke winkel is om een comfortabel alternatief te bieden voor klanten wiens gebruikelijke winkel in renovatie of uitbreiding is, zoals het geval is met de winkel op de naburige Triomflaan. Bestaande klanten van die fysieke winkel worden daar doorverwezen naar de online boodschappendienst of naar de naburige Colruyt-winkels in Sint-Pieters-Woluwe, Kraainem, Etterbeek en Schaarbeek. Op 10 juni opent ook een nieuwe winkel aan Meiser (Leuvensesteenweg 510).

Investeringen voortzetten

E-commerce heeft niet gewacht op de komst van CoVid-19 om steeds populairder te worden. En Colruyt Group heeft op zijn beurt niet gewacht op deze huidige zeer uitzonderlijke omstandigheden om te investeren in de ontwikkeling van de online boodschappendienst. "De groep investeert ook in een nieuw distributiecentrum in Londerzeel", vervolgt Tom Deprater. "Deze site van 18.000 m² zal ons distributiecentrum in Zaventem (4.500 m²) vervangen, dat vandaag z’n volledige capaciteit heeft bereikt. De opening van het distributiecentrum in Londerzeel is gepland in het najaar van 2021. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om de capaciteit van het distributiecentrum in Erpe-Mere uit te breiden”.

Ook werkt Collect&Go, na het afronden van een succesvolle test in de oostrand van Brussel, aan het verder inzetten van thuisbezorging in de Brusselse regio. Eerder deze week kondigde de online boodschappendienst de lancering aan van een pilootproject in Halle dat de thuislevering van boodschappen door bijvoorbeeld de buren mogelijk maakt, op basis van het principe van de deeleconomie.

Afhaalpunt « Oudergem Vorst »
Adres : Waversesteenweg 1805, 1160 Oudergem
Openingsuren en -dagen : Maandag-Zaterdag, 10 h – 13 h & 15 h – 20 h
Betaalmogelijkheden : elektronisch
Reservaties : www.collectandgo.be

In geval van vragen en/of opmerkingen, gelieve contact op te nemen met:
​ Persdienst Colruyt Group – [email protected] - 0473 82 27 15 [FR] of 0473 92 45 10 [NL].