Colruyt Group Academy opent nieuwe vestiging in centrum van Luik

Op 19 september opent Colruyt Group Academy een nieuwe vestiging in Luik, aan de Boulevard Frankignoul 6. Sinds 2014 was de Luikse Colruyt Group Academy gevestigd in het hotel Park Inn by Radisson, aan de luchthaven van Luik. Om klanten een betere service te geven, verhuist de Academy naar een gloednieuw gebouw. Sinds 19 juni is daar ook een supermarkt van Bio-Planet gehuisvest. De nieuwe Academy heeft een rijker aanbod met nog meer inspirerende workshops. Colruyt Group Academy Luik wordt feestelijk geopend op 19 september met een evenement voor de buurtbewoners.

Donderdag 29 augustus 2019

Verhuizing naar een groter gebouw

Colruyt Group Academy, het merk van Colruyt Group dat originele workshops aanbiedt, blijft uitbreiden. Na de opening van een vestiging in Kortrijk in april, versterkt het zijn aanwezigheid in Luik. Het verlaat de locatie in het hotel Park Inn by Radisson, gesitueerd tegenover de luchthaven van Luik, en vestigt zich in een splinternieuw gebouw in het centrum van Luik. Met een oppervlakte van 800 m² kan deze grotere Academy een uitgebreider aanbod inspirerende workshops geven, meer dan 200 in totaal. Er kunnen een honderdtal mensen tegelijk ontvangen worden.

Nieuw : culinaire workshops

Om de twee volledig uitgeruste keukens van het nieuwe gebouw optimaal te benutten, organiseert de Colruyt Group Academy nu ook culinaire workshops met een gevarieerd aantal thema’s. Aurélie Seutin, regionale coördinator van de Academy in Luik: “Colruyt Group Academy was al aanwezig in de regio van Luik sinds 2014, maar de vorige locatie liet ons niet toe om culinaire workshops te organiseren. Dat is gelukkig verleden tijd. De nieuwe Academy is gemakkelijk te bereiken én dicht bij het stadscentrum. Er is gratis parkeerplaats voorzien.” In totaal beschikt Colruyt Group Academy over 19 keukens en 47 ruimtes, verspreid over het hele land met vestigingen in Bergen, Ukkel, Grimbergen, Halle, Leuven, Kortrijk, …

Een voorbeeld van moderne en ecologische bouwtechnieken

Deze Academy verhuist naar nieuw gebouw met vele ecologische kwaliteiten. Zoals andere duurzame gebouwen van Colruyt Group zijn ook in de nieuwe vestiging in Luik bouwtechnieken gebruikt die beter zijn voor het milieu. Er worden onder andere koelsystemen met propaan en regenwater voor de toiletten gebruikt. Het ventilatiesysteem hergebruikt 75% van de warmte van de omgevingslucht.

Fascinerende workshops voor jong en oud

Colruyt Group Academy biedt workshops aan met een grote variatie aan thema’s, zowel voor individuele personen als voor bedrijven. Kindergeluk wordt verzekerd bij Colruyt Group Academy door workshops als ‘Start to dj’, ‘Koken is kinderspel’ of ‘Prinses voor 1 dag’. Colruyt Group Academy organiseert ook onvergetelijke verjaardagsfeesten die bij kinderen veel succes hebben. Volwassenen kunnen kiezen voor een naaiatelier, een workshop make-up, een inwijding in wijndegustatie, een cursus baby-draagtechnieken en veel meer. Vanaf 21 september zullen er ook verschillende kookateliers georganiseerd worden die zowel lekker als inspirerend zijn.

Ontdek hier enkele cijfers over Colruyt Group Academy.

Voor meer info:

Silja Decock (persverantwoordelijke van Colruyt Group)
​ +32 (0)473 92 45 10 or +32 (0)2 363 55 45

Aurélie Seutin (regionale coördinator van Colruyt Group Academy in Luik)
​ +32 472 06 46 29
​ E-mail: [email protected]