Collect&Go lanceert extra gemak met Chefpoint: Mobiele afhaalpunten voor versbereide maaltijden

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, startte recent met een nieuw pilootproject, Chefpoint: bemande afhaalpunten waar mensen kraakverse maaltijden kunnen afhalen die enkel dienen opgewarmd te worden. Klanten kunnen op de Chefpoint-website hun bestelling plaatsen van maaltijden van onder andere Rose Mary, Canteen en Tom & Della’s, en deze ophalen bij ofwel een foodtruck of één van de drie mobiele kiosken. Die zullen op makkelijk te bereiken plaatsen staan en zullen ook steeds een assortiment aanbieden voor klanten die niet online bestelden. De eerste weken zullen de foodtruck en de kiosken in het Leuvense terug te vinden zijn, later volgen Gent en Antwerpen.

Dinsdag 9 november 2021

Verse maaltijden voortaan makkelijk online besteld en af te halen bij Chefpoint Foodtruck en/of mobiele kiosken

Het nieuwe pilootproject houdt in dat een foodtruck en drie mobiele kiosken van Chefpoint op verschillende locaties (zoals aan invalswegen, op bedrijventerreinen, …) zullen terug te vinden zijn. In deze afhaalpunten zijn versbereide maaltijden, die enkel nog moeten opgewarmd worden, te verkrijgen. De maaltijden kunnen online besteld en betaald worden op https://chefpoint.collectandgo.be/, en kunnen dan indien gewenst dezelfde dag nog opgehaald te worden, waardoor de klant tijd wint.

Tom De Prater, Business Unit Manager van Collect&Go geeft aan: “Als retailer zoeken we voortdurend naar oplossingen op maat om de noden van de klant in te vullen, in een snel veranderende maatschappij. Met dit verhaal willen we mensen bereiken die belang hechten aan lekker en evenwichtig eten en die niet veel tijd hebben om zelf te koken. Het is voor ons belangrijk hét evenwicht te vinden tussen 3 dimensies: versheid, gemak en prijs. En we zijn ervan overtuigd dat we met Chefpoint die synergie bereikt hebben”.

Met de leuzes “laat het (s)maken” en “de motor van jouw evenwichtig leven”, krijgt de klant bij Chefpoint de keuze tussen evenwichtige maaltijden, door een chef-kok bereid. Tom De Prater voegt toe: “Verse ingrediënten, geen toegevoegde bewaarmiddelen en recepten die doen watertanden. De merken die we verkopen zijn door onze chefpointers persoonlijk geproefd en getest. En met Rose Mary leerden we al dat er wel degelijk een vraag is naar én een markt voor dit soort maaltijden”. Vandaag zijn de maaltijden van onder andere Rose Mary, Canteen en Tom & Della’s in het Chefpoint assortiment terug te vinden.

De Chefpoint foodtruck is deze week van 12u-18u terug te vinden aan Colruyt Nossegem, en de mobiele kiosken staan aan de gebouwen van Colruyt Group (Interleuvenlaan 17A, Leuven), OKay Herent (Mechelsesteenweg 635) en Colruyt Nossegem (Voskapellelaan 11 in Zaventem). Vervolgens wordt verschoven naar andere locaties, die op de website te consulteren zijn. Daarna wordt gekeken om in Gent en Antwerpen tijdelijk op makkelijk te bereiken locaties plaats te nemen. De test van het pilootproject loopt tot eind maart 2022, om dan grondig te evalueren.

Vragen? Gelieve contact op te nemen met de persdienst van Colruyt Group,
​via [email protected] / 0473 92 45 10.

Over Colruyt Group

Colruyt Group is actief in de distributie van voedingswaren en non-food in België, Frankrijk en Luxemburg, met meer dan 600 eigen winkels en ongeveer 580 aangesloten winkels. In België gaat het om Colruyt, OKay, Bio-Planet, Cru, Dreamland, Dreambaby, Bike Republic en de geaffilieerde winkels Spar. In Frankrijk zijn er naast Colruyt-winkels ook geaffilieerde winkels van Coccinelle, Coccimarket en Panier Sympa. De groep is meerderheidsaandeelhouder van The Fashion Society, die de kledingketens ZEB, PointCarré, The Fashion Store en ZEB For Stars omvat. JIMS baat fitnessclubs uit in België en Luxemburg. Solucious en Culinoa leveren foodservice- en retailproducten aan professionele klanten in België (ziekenhuizen, kmo’s, horeca,…). De overige activiteiten omvatten de energieleveringen van DATS 24 in België (brandstoffen, aardgas en groene energie), print en document management oplossingen (Symeta Hybrid) en de productie van groene energie (Eoly). De groep telt meer dan 32.000 medewerkers en realiseerde in 2020/21 een omzet van EUR 9,9 miljard. Colruyt is genoteerd op Euronext Brussel (COLR) onder ISIN-nr. BE0974256852