Opening van een nieuwe Colruyt in Braine-le-Comte: een functionele en duurzame winkel

Woensdag 11 september 2024 opent een nieuwe Colruyt Laagste Prijzen-winkel zijn deuren aan de Chemin du Pont in Braine-le-Comte. Voortaan vinden klanten in deze regio dus ook dicht bij huis een groot assortiment kwaliteitsproducten voor de laagste prijzen. Het gebouw is zo ingericht dat mensen er zo efficiënt mogelijk hun boodschappen kunnen doen. De winkel biedt niet alleen een ruim gamma verse en diepvriesproducten, maar is ook uitgerust met de nieuwste beenhouwerij, een modern broodmeubel en een Collect&Go-afhaalpunt. Tijdens de bouw werd er bijzondere aandacht besteed aan de duurzaamheid van de infrastructuur.

Een winkel ontworpen om een unieke winkelervaring te bieden

In de nieuwe Colruyt Laagste Prijzen Braine-le-Comte genieten klanten van 1500 m² winkelruimte waar ze kunnen kiezen uit een ruim assortiment kwaliteitsproducten, zowel van grote als eigen merken, en altijd voor de laagste prijzen. Daarbij moet de winkelroute de klant een zo aangenaam en efficiënt mogelijke winkelervaring bieden. Gerant Laurent Vermeulen legt uit: "Onze beenhouwerij van de nieuwste generatie is uitgerust met transparante, gesloten koelkasten. Je vindt er zowel vers kwaliteitsvlees als charcuterie. Je kan onze gekwalificeerde beenhouwers aan het werk zien in het open atelier en kan hen makkelijk aanspreken bij vragen of speciale bestellingen." Het moderne broodmeubel met vers en voorverpakt brood is ook het ontdekken waard.

Welkom bij Collect&Go

Klanten kunnen in Braine-le-Comte ook terecht in het Collect&Go-afhaalpunt, de online boodschappendienst van Colruyt Group. Ze sturen hun boodschappenlijstje door via de Xtra-app of via collectandgo.be, en winkelmedewerkers zetten hun boodschappen klaar aan het afhaalpunt op een moment naar keuze.

Extra aandacht voor duurzaamheid

Heel het ontwerp van de nieuwe winkel in Braine-le-Comte is gericht op een van de kernwaarden van Colruyt Group: duurzaamheid. Deze lage-energiewinkel gebruikt geen fossiele energie. De winkel draait op groene stroom, deels dankzij zonnepanelen. Het beheer van het regenwater is slim. Zo wordt het gebruikt om de toiletten door te spoelen. Bij te veel neerslag zorgen waterdoorlatende klinkers ervoor dat het water wegstroomt om zo de riolering te ontlasten. Het groendak is bedekt met mossen, vetplanten en grassen die isoleren tegen de warmte.

Het gebouw is voorzien van een recuperatiesysteem voor de restwarmte van het koelsysteem. Bovendien gebruikt die installatie propaan als koelmiddel, waardoor de CO₂-impact met bijna 90% wordt verminderd. De energiezuinige LED-verlichting gaat dankzij bewegingssensoren alleen aan als dat nodig is, wat een extra besparing van 30% oplevert. De winkel heeft hierdoor een zeer goede energiebalans. Ten slotte is de parking met 115 plaatsen, waarvan 3 voor gehandicapten, uitgerust met 6 laadpalen voor 12 elektrische voertuigen. In de 14 extra grote fietsrekken kunnen m fietsen of bakfietsen in alle veiligheid worden gestald.

Opendeuravond dinsdag 10 september

Gerant Laurent Vermeulen: "Samen met mijn team van 18 winkelmedewerkers en 7 beenhouwers, kijk ik ernaar uit om onze klanten te verwelkomen. We nodigen hen dan ook graag uit om als eerste kennis te maken met de winkel tijdens onze opendeuravond op dinsdag 10 september, van 17 tot 20 u. Tot dan!"

Voor meer info, contacteer:

Vincent Kestemont (regiomanager) op 02 345 2345
​Eva Biltereyst (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Praktische info

Colruyt Braine-le-Comte
Chemin du Pont 17
​7090 Braine-le-Comte

Openingsuren
Ma. - zat. : 8.30 - 20 u.
​Vrij. : 8.30 - 21 u.

Download hier de foto's.