Vernieuwde Spar Opwijk heropent op 30 mei

Aangenaam winkelen met meer focus vers

Op donderdag 30 mei opent de Spar Colruyt Group-winkel in Opwijk opnieuw de deuren na een grondige renovatie. De familie De Baerdemaeker staat al drie generaties lang met hart en ziel achter de winkel. De renovatie zet de traditie voort, met een focus op duurzaamheid, versheid en lokale producten. Zelfstandige ondernemers Stijn en Jo De Baerdemaeker kijken er alvast enthousiast naar uit om hun klanten te mogen verwelkomen in hun vernieuwde winkel. "We zijn trots om de waarden van onze ouders en grootouders voort te zetten," aldus Stijn. "Met deze renovatie behoren we tot nieuwste generatie Spar-winkels, terwijl we ook de familiale buurtwinkel blijven waar iedereen zich welkom voelt en kan vertrouwen op een constante hoge kwaliteit."

Donderdag 23 mei 2024

Grondige vernieuwing

Het landelijke Opwijk heeft er vanaf 30 mei een volledig vernieuwde Spar Colruyt Group-winkel bij. De vertrouwde Spar Opwijk in de Fabriekstraat 7, heropent na ruim een maand verbouwingswerken. “De winkel is al sinds 2000 op deze locatie en was aan vernieuwing toe”, legt zelfstandig ondernemer Stijn De Baerdemaeker uit. “Het gebouw is volledig gestript en van plafond tot vloer vernieuwd en ook de gevel heeft een nieuwe look gekregen.”

Derde generatie

Spar Opwijk is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis. Vandaag staan de gebroeders Stijn en Jo De Baerdemaeker aan het roer. Zij namen de winkel over van hun ouders maar het waren hun grootouders die in 1961 met de winkel begonnen zijn. "We zijn al drie generaties lang actief", is Stijn fier. “Al die jaren zijn we een gevestigde buurtwinkel in het centrum van Opwijk. De slagerij, met ons eigen vers vlees en bereidingen, vormt al sinds de oprichting het kloppende hart van de zaak.”

De warmte van de buurtwinkel vertaalt zich ook in een loyaal team. “We hebben een vaste ploeg van 13 à 14 man, bekende gezichten voor onze vele vaste klanten.”

Al die jaren zijn we een gevestigde buurtwinkel in het centrum van Opwijk.

Fijnere winkelervaring

De vernieuwde Spar Opwijk volgt het concept van de nieuwste generatie Spar Colruyt Group-winkels, waar winkelgemak voorop staat. Er is meer aandacht voor vers, lokaal en duurzaam. “De indeling is totaal anders”, vertelt Stijn. “Het eerste wat je zal ruiken en zien is onze vernieuwde bakkerij. Die heeft een bijzondere upgrade gekregen waarbij ambacht en authenticiteit centraal staan. Ook onze andere producten hebben een nieuw plekje gekregen. De nadruk in het assortiment ligt op vers en hoge kwaliteit.” Het nieuwe grondplan zal even wennen zijn voor de klanten. “Ik ben ook wel benieuwd hoor”, glimlacht Stijn. “Nu kan ik in een vingerknip zeggen waar bijvoorbeeld de mayonaise staat. Dat zal de eerste weken misschien niet zo vlotjes lukken!”

Minimale milieu-impact

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht Spar veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. “Het koelsysteem is vernieuwd en stoot geen CO₂ uit. We koelen nu met CO₂, en dat is de dag vandaag de meest milieuvriendelijke, duurzame en veilige manier van koelen,” legt Stijn uit. “We hebben ook zonnepanelen geplaatst en laadpalen op onze parking. Zo kunnen klanten hun auto opladen terwijl ze bij ons winkelen.”

Feestelijke heropening

Op donderdag 30 mei gaat de winkel terug open. Dankzij de speciale openingsfolder genieten klanten in de openingsweek van heel wat mooie kortingen. Op zaterdag 1 juni is er een feestelijke receptie met hapjes en drankjes voor iedereen. “We zijn een moderne buurtwinkel met een hart voor onze klanten. Zij kunnen blijven rekenen op lekker vlees, verse producten en een warme service,” besluit Stijn.

• Spar Opwijk: Fabriekstraat 7, 1745 Opwijk
  • Jo en Stijn De Baerdemaeker, zelfstandige ondernemers Spar Opwijk
  • Tel.: 052 35 55 64
  • Persdienst Colruyt Group
    ​Tel.: +32 (0)473 92 45 10
    ​E-mail: press@colruytgroup.com

Openingsuren Spar Opwijk
​Maandag t.e.m. zaterdag: 8.30 u – 19 u.
​Zondag: gesloten