Vernieuwde Spar Colruyt Group in Heultje heropent de deuren op 26 mei

Nog meer focus op uitgebreid aanbod verse producten

Maandag 22 mei 2023

Op vrijdag 26 mei heropent de vernieuwde Spar Colruyt Group-winkel in het centrum van Heultje na verbouwingswerken. De buurtsupermarkt werd volledig gerenoveerd in de stijl van de nieuwste generatie Spar-winkels, met veel aandacht voor duurzaamheid en een sfeervolle inrichting. Bruno Biesemans, de zelfstandige ondernemer van Spar ‘Den Bies’, en zijn team kunnen zo nóg sterker inzetten op een aangename winkelervaring en op hun ruime assortiment verse, kwaliteitsvolle producten.

Renovatie met oog voor duurzaamheid

De vernieuwde Spar-winkel is ideaal gelegen in centrum Heultje, tegenover de kerk en vlak bij het mooie dorpsplein. Na een sluiting van een drietal weken kunnen trouwe én nieuwe klanten vanaf vrijdag 26 mei opnieuw terecht in een modern ingerichte buurtsupermarkt, waar winkelgemak en duurzaamheid hand in hand gaan. “Onze winkel was aan vernieuwing toe om volledig mee te zijn met alle milieuvereisten en energienormen die we vandaag binnen Colruyt Group hanteren”, vertelt de 24-jarige Bruno Biesemans, die de familiezaak iets meer dan een jaar geleden overnam van zijn ouders Kris en Lief. “Wij willen het groen in het logo van Spar alle eer aandoen en dus was een grondige renovatie noodzakelijk.”

Binnen- én buitenkant werden flink onder handen genomen. Zo kreeg de winkel een nieuwe vloer en een nieuw plafond en werd ook de indeling van de winkelruimte volledig herbekeken. De buitengevels kregen een fris likje verf en dankzij nieuwe verlichting is de wandelweg naar de parking nu een pak aangenamer en veiliger. Met onder andere warmtepompen in de plaats van de oude mazoutketel, een zuiniger en milieuvriendelijker koelsysteem en voortaan ook zonnepanelen op het dak, heeft de winkel bovendien een pak aan energie-efficiëntie gewonnen.

Nog meer focus op vers

Bij de inrichting van de nieuwe Spar-buurtsupermarkt stond het winkelgemak van de klanten voorop. Het vernieuwde interieur geeft nu een ruimer en opener gevoel, terwijl het uitgebreide assortiment kwaliteitsproducten ook logischer en overzichtelijker staat uitgestald. Met uiteraard nog altijd heel veel aandacht voor verse producten. “Snel, makkelijk en vers! Dat blijven de drie speerpunten van onze winkel”, benadrukt Bruno. “Ons productaanbod speelt perfect in op de dagelijkse noden van onze klanten met goed brood, de fijnste charcuterie en bereide maaltijden van topkwaliteit. Onze charcuterie en bereide maaltijden worden in huis verpakt, zo blijft alles lekker lang vers.”

Naast nieuwe, ruimere wandkoelingen heeft Spar Heultje nu ook een grotere afdeling groenten en fruit, met meer plaats voor aardappelen, gekoelde groenten en fruitsalades. Ook het on-the-go-aanbod werd uitgebreid: dat staat nu overzichtelijk uitgestald in een nieuw, open koelmeubel. “In de vernieuwde bakkerijhoek bieden we in huis afgebakken pistolets en stokbrood aan, aangevuld met dagvers brood van warme bakker Het Broodhuys en heerlijke koffiekoeken van De Broodkruimel. Ook voor enkele lekkere streekproducten zoals roomijs van Van Doninck en rijstpap van De Melkweg kan je in Spar Heultje terecht”, geeft Bruno nog mee.

Derde generatie in familiebedrijf

Spar Heultje is een gevestigde waarde in de buurt. “De winkel is al sinds 1946 een begrip in ons dorp, een familiezaak die nu al voor de derde generatie op rij is overgelaten van vader op zoon. Eerst kwam iedereen bij ‘Zelfbediening Biesemans’ winkelen, sinds 2007 prijkt het Spar-logo op onze gevel”, vertelt Bruno. “Iets meer dan een jaar geleden nam ik de winkel over van mijn ouders Kris en Lief, met heel veel enthousiasme en met dezelfde passie voor het vak. Dat ik nu in deze moderne, vernieuwde buurtsupermarkt mijn echte start kan maken, zorgt alleen maar voor nog meer goesting.”

Openingsreceptie met een hapje en een drankje

Op donderdag 25 mei wordt Spar Heultje officieel heropend met een feestelijke receptie. Bruno en zijn medewerkers verwelkomen klanten en buurtbewoners met een hapje en een drankje en geven graag een kleine rondleiding in de vernieuwde winkel. Vanaf vrijdag 26 mei kan iedereen er dan opnieuw boodschappen doen en gaat er meteen ook een interessante spaarkaartactie van start. Tijdens de openingsweek is er ook een speciale folder met heel wat mooie kortingen en andere fijne acties.

Bruno Biesemans, zelfstandige ondernemer Spar Heultje
​tel: +32 (0)16 69 95 10

Persdienst Colruyt Group
tel: +32 (0)473 92 45 10

Praktische info
​Spar Heultje: Heultjedorp 7,
​2260 Westerlo

Openingsuren Spar Heultje:
Maandag t.e.m. woensdag: 8 u. - 19 u.
​Donderdag: gesloten
​Vrijdag: 8 u. - 19 u.