Vernieuwde Colruyt Laagste Prijzen opent in Asse

Heringerichte winkel met oog voor duurzaamheid en nieuw assortiment parafarmacie

Maandag 31 juli 2023

Op woensdag 2 augustus 2023 opent de vernieuwde Colruyt Laagste Prijzen-winkel aan de Nerviersstraat de deuren. Naast het nieuwe assortiment parafarmacie en de vernieuwde beenhouwerij ging er extra aandacht naar winkelefficiëntie en duurzaamheid. Klanten kunnen in Asse nog steeds terecht bij Collect&Go en DATS 24.

Efficiënt winkelen voor de laagste prijzen

Met zijn 1.950 m2 biedt Colruyt Asse een uitgebreid assortiment kwaliteitsproducten voor de laagste prijzen. Gerant Jelle Booghmans: “In onze versmarkt vonden klanten al producten zoals groenten en fruit, vis, zuivel, veggie en kant-en-klare maaltijden. Nu kunnen ze er ook terecht voor ons ruime assortiment charcuterie. In de volledig vernieuwde beenhouwerij is de zelfbedieningstoog vervangen door doorzichtige, gesloten frigo’s die minder CO2 uitstoten. Het open atelier is gebleven, zodat klanten de beenhouwers makkelijk kunnen blijven aanspreken bij vragen of voor speciale bestellingen.” Het winkelassortiment werd niet alleen uitgebreid, met onder andere een nieuwe afdeling parafarmacie, het werd ook anders georganiseerd. Dankzij die optimalisatie verloopt een winkelbezoek nu nog efficiënter. Ook de kassazone werd verruimd.

Ook Collect&Go en DATS 24 tekenen present

In Asse kunnen klanten nog altijd terecht in het Collect&Go-afhaalpunt. Collect&Go is de handige online boodschappendienst van Colruyt Group. Klanten sturen hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de medewerkers zetten de producten klaar op het moment dat de klant kiest. Naast de winkel is er ook een DATS 24. Zo kunnen klanten boodschappen doen combineren met hun tankbeurt: handig en tijdbesparend.

Extra aandacht voor duurzaamheid

De winkel in Asse heeft overal ledlampen die dankzij een sensor tot 30 % energie besparen. De restwarmte van de koeling wordt gerecupereerd en uit het ventilatiesysteem wordt maar liefst 75 % van de warmte hergebruikt. Op het dak van de winkel zorgen zonnepanelen voor groene stroom. Op de parking zijn 7 extra brede fietsrekken voorzien om (bak)fietsen veilig aan vast te maken. Met al deze maatregelen wil Colruyt zijn energieverbruik optimaliseren en zijn CO2-impact verlagen.

Opendeuravond dinsdag 1 augustus

Gerant Jelle Booghmans: “Samen met mijn team van 47 medewerkers kijk ik ernaar uit om onze klanten te verwelkomen. We nodigen hen dan ook graag uit om als eerste kennis te maken met de vernieuwde winkel tijdens onze opendeuravond op dinsdag 1 augustus van 17 tot 20 u. Tot dan!

​Marc Knockaert (regiomanager) op 02 363 55 45.
​Hanne Poppe (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10.

​Colruyt Asse
​Nerviërsstraat 49A
​1730 Asse

Openingsuren
ma - za: 8.30 - 20 u.
​vr: 8.30 - 21 u.

Over Colruyt Laagste Prijzen
​Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zo'n 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat ongeveer 240 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt meer dan 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en laten thuisbezorgen of afhalen in de meer dan 200 Collect&Go-afhaalpunten.