Spar Colruyt Group opent vernieuwde Spar Eke op 25 augustus

De buurtsupermarkt breidt zijn aanbod vers fors uit

Maandag 22 augustus 2022

Eke, donderdag 25 augustus 2022 – Vandaag opent de vernieuwde Spar-winkel in Ekede deuren. Naast een frisse look kreeg de winkel een grotere oppervlakte, die onder meer wordt benut voor een nog ruimer aanbod verse producten. Verder is er rekening gehouden met duurzaamheid: er werden milieuvriendelijkere koelsystemen geïnstalleerd en binnenkort worden er zonnepanelen op het dak geplaatst. Om de opening van de vernieuwde winkel te vieren, zullen er extra kortingen zijn en een feestelijke openingsreceptie op zaterdag 27 augustus.

Meer verse producten en blijven inzetten op lokaal aanbod

Vanaf mei werd Spar Eke grondig gerenoveerd, al bleef de winkel tijdens de verbouwingen wel gewoon open. De klanten van Spar Eke worden vanaf 25 augustus verwelkomd in een moderne buurtwinkel met een grotere winkeloppervlakte (250 m2 extra). “Daardoor hebben we plaats voor een nog ruimer en overzichtelijker gepresenteerd assortiment verse producten”, vertelt Celine Van Laecke, mede-zaakvoerder van Spar Eke. “Onze versafdelingen zijn echt het paradepaardje van de winkel. We voorzien ook een heus vers-eiland, waar je altijd een medewerker terugvindt die een woordje uitleg kan geven of met wie je een praatje kan maken.”Spar Eke werkt bovendien al jaren samen met lokale leveranciers. Zo vinden klanten er aardappelen uit Nazareth, aardbeien uit Deinze en kersen uit Nevele. Ook de biologische kazen van het Hinkelspel doen het goed bij de klanten van Spar Eke.

Sterk en groeiend familiebedrijf

Celine Van Laecke en Mathias Sarrazin baten sinds januari 2015 de Spar winkel in Eke uit. “Mijn ouders waren zaakvoerders van een Spar-supermarkt en ik wist al heel vroeg dat ik dat ook wilde”, vertelt Celine. Haar man Mathias maakte na een carrière als projectleider in de bouw ook de overstap naar de winkel. “Tijdens de verbouwing heeft hij de werfcoördinatie voor zijn rekening genomen. Als zoon van landbouwers heeft hij bovendien veel affiniteit met lokale producten, hij kent de oorsprong ervan als geen ander”, besluit Celine. De vader van Celine komt elke dag zelf klaargemaakte, verse gerechtjes leveren in de winkel, en ook hun dochter is vaak terug te vinden in Spar Eke. Een op-en-top familiebedrijf dus!

Milieubewuste inrichting

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht Spar veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Ook in Spar Eke is volop nagedacht over een milieubewuste inrichting. Het nieuwe koelsysteem is milieuvriendelijker, want het recupereert de vrijgekomen warmte.Het systeem heeft een CO2-uitstoot die 90 % lager is in vergelijking met een traditionele koelinstallatie. De frigokasten in de winkel zijn nu bijna allemaal voorzien van deuren om koudeverliezen tot een minimum te beperken. Daarnaast is de volledige vernieuwde parking waterdoorlatend aangelegd. Binnenkort wordt het volledige dak bedekt met zonnepanelen.

Feestelijke acties rond de opening

Zaterdag 27 augustus is er van 16 tot 19 uur een feestelijke openingsreceptie. Iedereen is welkom om kennis te maken met de vernieuwde winkel en te genieten van een lekker gratis frietje en drankje. Tijdens de openingsweek is er een speciale folder met heel wat mooie kortingen.

Celine Van Laecke & Mathias Sarrazin, zelfstandige ondernemers Spar Eke
​+32 (0)93858165

Persdienst Colruyt Group
​+32 (0)23635545

Praktische info
Spar Eke
​Steenweg 131
​9810 Eke

Openingsuren
Maandag: 13.00 – 19 u.
​Dinsdag t.e.m. vrijdag: 8.30 - 19 u.
​Zaterdag: 8.30 - 19 u.
​Zondag: 7.30 - 12 u.

Over Spar Colruyt Group
De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten, uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be.

Over Retail Partners Colruyt Group
Retail Partners Colruyt Group is de licentiehouder van Spar Colruyt Group in België. Het werkt nauw samen met meer dan 200 zelfstandige Spar-ondernemers: naast toelevering is er een volledige ondersteuning en een uniek overlegmodel op basis van partnership. Daarnaast levert Retail Partners Colruyt Group ook verse producten en kruidenierswaren aan Alvo-winkels. De zelfstandigenorganisatie staat daarbij in voor de aankoop en het transport van de goederen en geeft advies over assortiment en promobeleid. Ten slotte zorgt Retail Partners Colruyt Group voor de toelevering aan 120 zelfstandige winkeliers, waaronder 31 Mini Markets. Meer info op retailpartnerscolruytgroup.be.