Solucious zet schouders onder feestelijke foodbox speciaal voor (jeugd)verenigingen en bedrijven: “The Dinner by Marcelo”

Solucious, het foodservicebedrijf van Colruyt Group, werkt actief samen met twee topchefs om een foodbox aan te bieden die (jeugd)verenigingen en bedrijven kunnen inzetten speciaal voor de feestmaand december. “The Dinner by Marcelo” is een uniek initiatief van topchef Marcelo Ballardin, samen met Meester-Patissier Roger van Damme. Zij creëerden deze feestelijke foodbox die kan verkocht worden door (jeugd)verenigingen, die zo hun clubkas spijzen in dit - ook voor hen - uitdagende jaar. Ook voor bedrijven kan de box een oplossing zijn voor een fijn ‘samenzijn op afstand’ tussen de collega’s. Solucious zorgt voor de ingrediënten en de levering van “The Dinner By Marcelo” aan het bedrijf of het lokale afhaalpunt van de (jeugd)vereniging.

Vrijdag 27 november 2020

Het idee voor dit nieuwe concept ontstond na de tweede lockdown, waarbij veel (jeugd)verenigingen hun eetfestijnen en andere activiteiten moesten annuleren. Bovendien komen de eindejaarsdagen eraan en wordt volop gezocht naar alternatieve manieren om thuis feestgerechten op tafel te toveren. Verenigingen kunnen de feestbox tijdens de maand december aanbieden aan hun netwerk, die hen zo financieel steunen.

Yves Van den Brande, verantwoordelijk voor Solucious: “Een goed idee, daar werken we graag aan mee. Voor ons was dit een mooie kans om op te treden als verbinder en logistieke partner van dit originele initiatief. Zo kunnen families, vrienden, collega’s , … apart, maar toch samen vieren. Dit kan ook een oplossing zijn voor bedrijven die nog een alternatief “eindejaarsfeest-op-afstand” zoeken voor hun medewerkers”.

Muzikaal en smakelijk feest in een box

De “Dinner by Marcelo” – box werd samengesteld door topchef Marcelo Ballardin, die voor het dessert beroep doet op Meester-Patissier Roger van Damme. De box bevat een cocktail, een feestelijk driegangenmenu en een fles wijn voor 2 personen. Een leuke extra is de playlist met muziek die de beleving compleet maakt.

Marcelo Ballardin, eigenaar van de Gentse restaurants OAK en Door73 en gekend van televisieprogramma’s ‘Snackmasters’ & ‘Mijn Keuken Mijn Restaurant’, geeft aan: “Met dit initiatief combineer ik twee dingen waar ik van houd: mensen verwennen met heerlijk eten en verbondenheid creëren tussen mensen, ook in deze uitdagende tijden”.

Praktisch: makkelijk online bestellen, snel geleverd

Solucious is de logistieke partner in dit verhaal. Het foodservicebedrijf van Colruyt Group maakt de boxen, brengt ze tot bij de verenigingen en organiseert eventueel samen met hen een corona-proof afhaalpunt. Van den Brande: “We geven hen ook enkele digitale tools zodat ze de “Dinner By Marcelo”-box makkelijk kunnen verkopen volgens de geldende corona-maatregelen. Doordat we alles vers aanleveren, kan de vereniging tot twee dagen op voorhand hun bestelling nog wijzigen, wat hen extra flexibiliteit biedt”.

Jeugdbewegingen kunnen bestellen via www.solucious.be/dinnerbox. Daar vinden ze ook alle praktische details. Voor bedrijven is er een ander besteltraject voorzien; zij kunnen contact opnemen met Solucious via www.solucious.be/dinnerbymarcelo.

#Samenzorgenvoormorgen

Het is niet het eerste initiatief waar Solucious in deze crisistijden actief aan meewerkt. In het voorjaar zorgde het bedrijf al voor aanlevering van boodschappen van ziekenhuismedewerkers aan hun werkplek, en sinds enkele weken kunnen zorgmedewerkers boodschappen aan huis laten leveren door een Solucious bezorger onder het motto “Jullie zorgen, wij bezorgen”.

De chefs:

• Marcelo Ballardin: eigenaar van 'OAK' en 'Door73' (Gent), gekend van tv-programma’s ‘Snackmasters’ & ‘Mijn Keuken Mijn Restaurant’, kreeg 16/20 van Gault-Millau
  • Roger van Damme: meermaals bekroond tot beste patissier ter wereld, uitbater van ‘Het Gebaar’ (Antwerpen), kreeg 18/20 van Gault-Millau

In geval van verdere vragen, gelieve contact op te nemen met: