Sint-Gillis verwelkomt de 38ste Bio-Planet-winkel

Het juiste adres voor pure, natuurlijke producten en inspiratie

Maandag 21 oktober 2024

Op woensdag 23 oktober opent Bio-Planet een nieuw filiaal in Sint-Gillis, de 38ste winkel in België. Deze nieuwe supermarkt, gelegen in het hart van Brussel, biedt een volledig assortiment biologische, pure en 100 % natuurlijke producten. De winkel speelt in op de wensen van klanten die een evenwichtige levensstijl nastreven en duurzamer willen consumeren.

Een nieuwe winkel in een bruisende wijk van brussel

De nieuwe Bio-Planet, gelegen aan de Waterloosesteenweg 71 in Sint-Gillis, is de ideale supermarkt voor wie op zoek is naar pure, 100 % natuurlijke producten. Het is de derde Bio-Planet-winkel die geopend wordt na de overname van de Match-winkels door Colruyt Group. Bij de transformatie van de winkel werd zorgvuldig bekeken welke elementen uit de oude supermarkt behouden konden blijven om zo, met een duurzaam oogpunt, de typische Bio-Planet-sfeer te creëren.

In de winkel zal er steeds een uitgebreid aanbod aan biologische groenten en fruit, vers brood, voorverpakt vlees, kaas en vleeswaren aanwezig zijn. Daarnaast biedt Bio-Planet een breed assortiment aan veggie-, vegan en glutenvrije producten.

Winkelmanager Sophie Van Petegem en haar team van enthousiaste medewerkers staan klaar om klanten te verwelkomen en hen rond te leiden in de nieuwe winkel van 550 m².

"Ik ben enorm trots dat we een omgeving hebben gecreëerd die onze klanten inspireert om bewust te consumeren en hen het gevoel geeft dat ze op de markt winkelen."
Sophie Van Petegem, winkelmanager

Focus op kwaliteit en duurzaamheid

Bio-Planet Sint-Gillis zet sterk in op kwalitatieve, smakelijke producten, met een focus op bulk en verpakkingsvrije producten. Naast groenten en fruit, die net als op de markt worden gepresenteerd, biedt de winkel een assortiment van gedroogd fruit, zoete en hartige snacks, chocolade en koffie in bulk. Klanten kunnen hun eigen potjes of bakjes meebrengen, of gebruikmaken van de herbruikbare verpakkingen die in de winkel verkrijgbaar zijn. Deze aanpak is erop gericht om onnodige verpakkingen te vermijden en het bewust consumeren te stimuleren.

Ook biedt de winkel een mooie collectie seizoensbloemen en -planten aan, die duurzaam worden gekweekt. Van kamer- en tuinplanten tot fruitbomen en struiken: alles komt uit 100% duurzame, lokale teelt zonder chemische bestrijdingsmiddelen. Deze planten worden bovendien geleverd in gerecycleerde en recyclebare verpakkingen en hebben hierdoor geen extra verpakking nodig.

Producten voor iedereen

Bio-Planet Sint-Gillis biedt een gevarieerd assortiment producten die aansluiten bij de specifieke noden van elke klant: van suikervrij en vezelrijk tot plantaardig, alcoholvrij, glutenvrij en lactosevrij. Dankzij duidelijke productinformatie en een breed aanbod kunnen klanten makkelijk inspiratie opdoen en nieuwe producten ontdekken, afgestemd op hun voorkeuren of voedingsbehoeften.

Welkom op 22 oktober!

Op dinsdag 22 oktober, tussen 17 en 20 uur, is iedereen van harte welkom voor een sneak preview van onze gloednieuwe winkel. Het is de perfecte gelegenheid om het assortiment te ontdekken, kennis te maken met onze leveranciers en het team, en te genieten van een hapje en een drankje. Bovendien ontvangen de eerste 500 klanten die hun Xtra-kaart tonen, een goodiebag met een selectie producten uit het aanbod!

Voor meer informatie kan je contact opnemen met:
Persdienst Colruyt Group: +32 479 72 29 10, press@colruytgroup.com
​Stefaan Van Eeckhoudt (regiomanager): stefaan.vaneeckhoudt@bioplanet.be

Praktische informatie:
Bio-Planet Sint-Gillis
​Waterloosesteenweg 71
​1060 Sint-Gillis
​Tel.: +32 261 678 93

Openingsuren:
​Maandag tot donderdag: 9 u. – 19.30 u.
​Vrijdag: 9 u. – 20 u.
​Zaterdag: 9 u. – 19.30 u.