Renovatie DreamLand Veurne

De DreamLand-winkel van Veurne krijgt na 10 jaar een volledige make-over. In de vernieuwde winkel zal nog meer aandacht uitgaan naar de beleving van kinderen en dankzij een aangepaste inrichting zullen online bestellingen nog makkelijker afgehaald kunnen worden. Klanten kunnen tijdens de werken blijven shoppen: de winkel blijft gewoon open. De feestelijke heropening van de vernieuwde winkel staat gepland op 6 oktober 2021.

Maandag 21 juni 2021

Tijd voor vernieuwing

De DreamLand-winkel van Veurne viert dit jaar zijn 10de verjaardag, het ideale moment voor een complete make-over én een nieuw winkelconcept. Klanten zullen er evenwel weinig hinder van ondervinden: de winkel blijft open tijdens de werken. En ook het team van 9 medewerkers blijft gewoon aan de slag. De verjaardag van de winkel én de nieuwe look worden op 6 oktober 2021 gevierd met een feestelijke heropening.

​Een nieuw winkelconcept waar kinderen centraal staan

De vernieuwde winkel in Veurne zal er op verschillende vlakken iets anders uitzien dan de andere DreamLand-winkels. Danny Jenquin, Divisiemanager Verkoop bij DreamLand: “We willen onze klanten in Veurne een leuke winkelbeleving bezorgen. Zo zorgen de aangepaste aanduidingen in de winkel voor een rustigere uitstraling en krijgen klanten een mooi overzicht van de winkel dankzij de lagere rekken. De winkel is bovendien in verschillende “werelden” ingedeeld, zoals Blokken, Gezelschapsspellen, Baby- & Peuterspeelgoed, enz. waardoor klanten snel vinden wat ze zoeken.”
​Tegelijk zal de focus in deze winkel nog meer uitgaan naar kinderen. Er worden verschillende plekjes voorzien waar kinderen speelgoed kunnen uitproberen en op het fietsparcours kunnen fietsjes en steps uitgetest worden. En ook de verjaardagsbel kan natuurlijk niet ontbreken. Danny Jenquin: “De verjaardagsbel is een echte klassieker in onze winkels. Jarige kinderen kunnen op de bel drukken, waarna er een verjaardagsliedje speelt. De jarige mag plaatsnemen op de verjaardagstroon en wordt in de bloemetjes gezet door de winkelmedewerkers. Zo krijgt het kind een leuke kroon, een geschenkje en een foto als aandenken. In de winkel in Veurne wordt onze bel in een nieuw jasje gestoken, het wordt een echte eyecatcher.”

​Dreambaby-afdeling verdwijnt, Bike Republic komt erbij

Het assortiment van de vernieuwde winkel blijft ongewijzigd: naast speelgoed en buitenspeelgoed vinden klanten er alles van multimedia en gaming, school-en kantoorartikelen, geschenkartikelen en gadgets voor jong en oud, boeken en strips, …
​De renovatiewerken betekenen wel het einde voor de Dreambaby-shop in DreamLand Veurne. Voor geboortelijsten, kinderwagens, babykamers enz. kunnen klanten voortaan terecht in de Dreambaby-winkels van Oostende, Brugge of Roeselare. Baby- en peuterspeelgoed, eerste fietsjes, boekjes enz. blijven uiteraard wel deel uitmaken van het DreamLand-assortiment.
​In het voorjaar van 2022 wordt de vrijgekomen ruimte alweer ingenomen: Bike Republic, de fietswinkelketen van Colruyt Group neemt dan zijn intrek in het pand.

​Fysieke winkels en webshop versterken elkaar

DreamLand blijft verder inzetten op een multichannel-strategie: terwijl de webshop verder wordt uitgebouwd, blijven ook de fysieke winkels een belangrijke plaats innemen. DreamLand blijft dan ook geloven in een combinatie van “clicks & bricks”, waarbij de fysieke winkels en de webshop elkaar versterken. De vernieuwde winkel in Veurne krijgt daarom ook een duidelijk afgebakende afhaalzone vlak bij de ingang, waar klanten hun online bestelling snel kunnen oppikken en afrekenen.

​Praktische informatie

DreamLand-winkel Veurne
​Vaartstraat 19
​8630 Veurne
​Blijft open tijdens de renovatiewerken.
​Heropening voorzien op 6 oktober 2021
​Openingsuren
​Van maandag tot donderdag: van 10 tot 18.30 u.
​Vrijdag: van 10 tot 19 u.
​Zaterdag: van 9.30 tot 18.30 u.
​Gesloten op zon- en feestdagen