Okay opent derde Okay Direct in Gent

Nog makkelijker dankzij moderne technologie en verbeterde inrichting

Maandag 11 maart 2024

Twee jaar na de lancering van de allereerste Okay Direct in de Belfortstraat en vijf maanden na een tweede opening in de Keizer Leopoldstraat, opent Okay op woensdag 13 maart zijn derde Okay Direct-winkel in Gent: in de Kortrijksepoortstraat, vlak bij Verlorenkost. De focus ligt er op basisproducten, on-the-go en snelle maaltijdoplossingen. Deze verdere uitbreiding van Okay Direct past in de ambitie van Colruyt Group om sterker aanwezig te zijn in de steden. Met Okay Direct heeft de groep een innovatief winkelconcept dat slim inspeelt op 24/7 boodschappen doen, een vorm van flexibiliteit die bij stadsklanten goed lijkt te werken.

“We openen een derde Okay Direct omdat we sterk geloven in het concept en de ondersteunende technologie. De resultaten van onze eerste twee Okay Direct-winkels liggen in lijn van de verwachtingen en de klanten reageren bovendien zeer positief op deze innovatieve winkelformule”, zegt Gert Somers, verantwoordelijke voor Okay Direct. “Als kers op de taart sleepten we in 2022 de Mercuriusprijs in de wacht, al meer dan 30 jaar de meest prestigieuze prijs in de handel. Comeos, de federatie voor handel en diensten in België, bekroont met deze award durf en vernieuwing in de sector. Een mooie erkenning voor het harde werk en de middelen die we hierin investeren.”

Okay Direct mikt met deze uitbreiding vlak naast de recent geopende Okay Compact op een publiek dat nog sneller wil shoppen en dat ook buiten de klassieke openingsuren en op zondag wil doen. Klanten kunnen zo dag en nacht terecht op éénzelfde locatie: bij Okay Compact van 7 tot 19.30 uur, met keuze uit een uitgebreid assortiment, en bij Okay Direct op eender welk moment van de dag.

Evenwichtig assortiment

Op een oppervlakte van 50 m² worden in de nieuwe Okay Direct zo’n 250 producten de klok rond aangeboden, zowel A-merken als huismerken. Klanten vinden er alles om snel en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen: een basisaanbod verse producten, maar ook maaltijdsalades, kant-en-klare maaltijden, desserts, dranken en een aantal ‘depannage’-producten zoals vuilniszakken en toiletpapier. De prijzen liggen in lijn met die van de andere Gentse Okay Direct-winkels.

Meerwaarde voor de stadsklanten

“Een grote meerwaarde voor de klanten is dat ze dag en nacht boodschappen kunnen doen in hun buurt. Hiermee willen we vooral doelgroepen aanspreken die baat hebben bij een winkel met langere openingsuren. Ik denk daarbij aan studenten en mensen met onregelmatige of late werkuren zoals medewerkers in de zorg of van hulpdiensten”, zegt Gert Somers nog. “We zijn ervan overtuigd dat de interesse in dergelijke formules toeneemt en dat deze ook beantwoorden aan de evoluerende noden van de klanten. We blijven het concept uitgebreid testen vooraleer het op grotere schaal uit te rollen naar andere grootsteden.”

Verbeterde technologie

Sinds de opening van de twee andere Okay Direct-winkels, is Okay de technologie verder blijven ontwikkelen. Zo heeft de nieuwe vestiging bijvoorbeeld een nieuwe generatie kasten, ontwikkeld door Colruyt Group Smart Technics en het Nederlandse Innovend, waardoor klanten nog sneller en makkelijker kunnen winkelen. Ook de winkelinrichting werd geoptimaliseerd en het productassortiment werd bijgestuurd.

Okay Direct, een unieke selfservice-winkel

Okay Direct is een innovatief winkelconcept van Okay waar klanten 24/7 boodschappen kunnen doen. Met dit concept komt de retailer tegemoet aan de evoluerende noden van de klant, zoals het belang van autonomie en vrijheid in combinatie met productkwaliteit.

De klant krijgt toegang tot de winkel door de QR-code van zijn Xtra-app of -kaart te scannen. Met die QR-code kan de klant de deuren van de (koel)kasten openen om producten te nemen. Alle aankopen worden geregistreerd op basis van productdetectie in de rekken. Door de QR-code aan de kassa opnieuw in te scannen wordt de eindafrekening gemaakt en kan de klant elektronisch betalen voor het verlaten van de winkel. De klant kan op deze manier zijn aankopen volledig autonoom en op eigen tempo afhandelen. Zo biedt Okay Direct een extra oplossing om snel en makkelijk te winkelen.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.

Contact:
Persdienst Colruyt Group