Okay Compact opent nieuwe winkel in hartje Antwerpen

Ontdek de nieuwe buurtsupermarkt in de Quellinstraat

Dinsdag 24 oktober 2023

Op woensdag 25 oktober opent Okay Compact, de stadsformule van buurtsupermarkt Okay, een nieuwe vestiging in de Quellinstraat in Antwerpen. De nieuwe winkel ligt op wandelafstand van het Stadspark, de Zoo en het Centraal Station. Erg handig voor zowel buurtbewoners, pendelaars op weg naar huis of kantoor, als voor mensen die een dagje komen shoppen in ’t Stad.

Makkelijk boodschappen doen in de buurt

Net zoals bij Okay is het ook bij Okay Compact altijd makkelijk boodschappen doen. Bij Okay Compact zijn klanten 7 dagen op 7 welkom. De praktisch ingerichte buurtwinkels zijn gunstig gelegen in het hart van de stad en dus vlot te voet of met de fiets bereikbaar. Ook in de gloednieuwe winkel met een oppervlakte van 385 m2 vinden klanten alles voor hun dagelijkse boodschappen. Naast een assortiment voedingswaren, dranken, was- en huishoudmiddelen … heb je er ook altijd een ruime keuze aan vers: groenten en fruit, vlees, vis, brood en koffiekoeken. Ook voor een snelle koffie on-the-go kan je bij Okay Compact in de Quellinstraat terecht.

Een hart voor het milieu

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht Okay Compact veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. In de nieuwe Okay Compact Antwerpen-Quellinstraat wordt geen gas of stookolie verbruikt en de milieuvriendelijke koeling stoot 90 % minder CO2 uit dan traditionele installaties. Bovendien wordt de vrijgekomen warmte van de koeling gebruikt om de winkel te verwarmen. Energiezuinige ledlampen zorgen dan weer voor 30 % minder stroomverbruik.

Oog op de toekomst

De opening van deze nieuwe Okay Compact-winkel past perfect in de ambitie van Colruyt Group om ook in stedelijke omgevingen meer relevante winkelformules aan te bieden, waar consumenten makkelijk en goedkoop hun boodschappen kunnen doen. Intussen zijn er al 16 Okay Compact-stadswinkels in België: 6 in Brussel, 3 in Gent, 1 in Luik, 1 in Blankenberge en, met deze nieuwe vestiging erbij, 5 winkels in Antwerpen. Colruyt Group blijft steeds actief op zoek naar geschikte locaties om hun aanwezigheid in de steden verder uit te breiden.

Contactgegevens:
​Winkel
www.okay.be/

Persdienst Colruyt Group
+32 (0)473 92 45 10 of +32 (0)2 363 55 45

Praktische info
Okay Compact Antwerpen-Quellinstraat
​Quellinstraat 7
​2000 Antwerpen

Openingsuren:
maandag: van 12 u. tot 19.30 u.
​dinsdag t.e.m. zaterdag: van 7 u. tot 19.30 u.
​zondag: van 8 u. tot 12 u.

Over Okay Compact
​Okay Compact is het stadsconcept van buurtsupermarkt Okay. Traditionele Okay-winkels bevinden zich langs drukke invalswegen, dicht bij dorpskernen, terwijl Okay Compact focust op stadscentra. Met een gemiddelde oppervlakte van 350 m² zijn de Okay Compact-winkels kleiner dan een traditionele Okay, waar de gemiddelde oppervlakte 650 m² is. Het assortiment is er iets beperkter, al zijn er meer on-the-goproducten, zoals koffie, gekoelde dranken en warme snacks. Bij Okay Compact zijn er geen winkelkarretjes, wel winkelmandjes, om het winkelen zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Okay Compact heeft intussen 16 winkels en de klantenreacties zijn erg positief. Buurtsupermarkt Okay telt al meer dan 145 filialen en ziet op termijn potentieel voor 180 winkels.