Nieuwe duurzame Colruyt Schaarbeek (Roodebeeklaan)

Nieuwe Collect&Go, uitgebreide versafdeling en meer parkeerplaatsen.

Maandag 6 november 2023

Op woensdag 8 november 2023 heropent de nieuwe Colruyt Laagste Prijzen Schaarbeek (Roodebeeklaan) na 18 maanden werken, op dezelfde plaats als de oude winkel. Wat is er nieuw? Het gloednieuwe gebouw is groter is dan het oude, heeft een grote ondergrondse parking, een gloednieuw Collect&Go-ophaalpunt, een ruim assortiment parafarmaceutische producten en een grotere versafdeling. Om zijn klanten nog beter te bedienen, heeft de winkel in Schaarbeek vier extra medewerkers aangenomen.

Geoptimaliseerde ruimte en een gemoderniseerde slagerij

De nieuwe Colruyt Schaarbeek (Roodebeeklaan) is een grote winkel met een ruim assortiment kwaliteitsproducten tegen de laagste prijzen. Winkelmanager Sébastien Coster: "Met meer dan 2.000 m² winkelruimte, ofwel bijna 300 m² meer dan vroeger, heeft deze nieuwe Colruyt een aanzienlijk grotere versafdeling dan vroeger, waar klanten fruit en groenten, verse vis, kaas, groenten en kant-en-klaarmaaltijden kunnen vinden. Klanten hebben ook een ruime keuze aan vlees en vleeswaren in de gloednieuwe beenhouwerij, waar ze ook onze nieuwe traiteurafdeling kunnen ontdekken. Er is voor ieders wat wils!"

Collect&Go doet de boodschappen voor de klanten

Colruyt is voortdurend op zoek naar een betere winkelervaring voor zijn klanten. Daarom heeft de nieuwe winkel nu ook een Collect&Go-afhaalpunt. Het punt bevindt zich in de nieuwe ondergrondse parking. Collect&Go is de handige online boodschappenservice van Colruyt Group. Klanten sturen hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of de app, en de medewerkers zetten de boodschappen klaar op het afhaalpunt op de vooraf gekozen dag en uur.

Hypermoderne winkel geïntegreerd in een woonwijk

De nieuwe Colruyt Schaarbeek (Roodebeeklaan) bevindt zich op het gelijkvloers van een gebouw dat ook drie woonlagen telt. De ondergrondse parking is een echte troef voor klanten op regenachtige dagen. Met een lift en loopband kunnen ze de winkel gemakkelijk bereiken. De winkel heeft ook dertien fietsenrekken en zes oplaadpunten voor elektrische voertuigen op niveaus 0 en -1.

Een voorbeeld in duurzaamheid

Het hele ontwerp van het nieuwe gebouw in Schaarbeek (Roodebeeklaan) is gericht op een van de kernwaarden van de Colruyt Group: duurzaamheid. Eerst en vooral is de winkel uitgerust met zonnepanelen om hem van groene stroom te voorzien. Het is ook op alle fronten een energiezuinig gebouw: verwarming, koeling, verlichting en isolatie. We verwarmen de winkel zelfs zonder fossiele brandstoffen: we recupereren de warmte die ons koelsysteem produceert. Bovendien gebruikt deze installatie propaan als koelmiddel, een gas dat nauwelijks bijdraagt aan het broeikaseffect, waardoor we onze CO2-voetafdruk met bijna 90 % kunnen verminderen. Dankzij bewegingsdetectoren gaat de energiezuinige LED-verlichting ook alleen aan wanneer dat nodig is, wat nog eens een besparing van 30 % betekent. Tot slot is de isolatie van een kwaliteit die boven de wettelijke normen ligt. De winkel heeft hierdoor een zeer goede energiebalans.

Opendeuravond

Winkelmanager Sébastien Coster besluit: "Samen met mijn team van 35 medewerkers en 8 beenhouwers kijken we er echt naar uit om onze klanten te verwelkomen. We nodigen hen uit om onze gloednieuwe winkel als eerste te komen ontdekken op onze opendeuravond op dinsdag 7 november. Iedereen is welkom!

​Maximilien Habran (regiomanager) op 02 345 2345.
​Hanne Poppe (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10.

​Colruyt Schaarbeek
​Roodebeeklaan 17
​1030 Schaarbeek

Openingsuren
ma. - za. : 8.30 - 20 u.
​vr. : 8.30 - 21 u.

Over Colruyt Laagste Prijzen
​Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zo'n 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat ongeveer 240 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt meer dan 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en laten thuisbezorgen of afhalen in de meer dan 200 Collect&Go-afhaalpunten.