Gloednieuwe Colruyt Deinze opent op woensdag 3 mei

Ruim assortiment verse producten in dubbel zo grote versmarkt

Dinsdag 2 mei 2023

Op woensdag 3 mei 2023 opent de Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Deinze zijn deuren. De winkel aan de Gampelaeredreef is volledig afgebroken en heropgebouwd tot een duurzamere winkel van zo’n 2.300 m2. Klanten kunnen er nog altijd terecht in het Collect&Go-afhaalpunt. De parking wordt nog verruimd en krijgt laadpalen voor elektrische wagens.

Grotere versmarkt en open atelier in beenhouwerij

De nieuwe Colruyt Deinze is een stuk groter dan de vorige winkel en biedt klanten met zijn 2.300 m2 een uitgebreid assortiment kwaliteitsproducten voor de laagste prijzen. Gerant Sarah De Vlieger: “De versmarkt is dubbel zo groot geworden. Klanten kunnen er terecht voor nog meer keuze aan producten zoals groenten en fruit, salades, kaas of kant-en-klare maaltijden. De gloednieuwe beenhouwerij heeft nu een open atelier waar je onze beenhouwers aan het werk ziet. Ze versnijden het vlees ter plaatse en klanten kunnen vragen stellen of speciale bestellingen doorgeven.”

Collect&Go doet boodschappen voor jou

In Deinze kunnen klanten nog altijd, net zoals tijdens de werken, terecht in het Collect&Go-afhaalpunt. Het afhaalpunt krijgt in september 2023 een facelift. Collect&Go is de handige online boodschappendienst van Colruyt Group. Klanten sturen hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de medewerkers zetten de producten klaar op het moment dat de klant kiest.

Extra aandacht voor duurzaamheid

Zoals altijd heeft Colruyt ook bij de bouw van Colruyt Deinze ingezet op duurzaamheid. De lage-energiewinkel draait op groene stroom, mede dankzij de zonnepanelen op het dak. Naast de zon, wordt ook regenwater slim ingezet: het dient om de toiletten door te spoelen en als er te veel regen valt, kan het dankzij waterdoorlatende klinkers in de grond sijpelen om de riolering te ontlasten. Verder heeft de winkel overal ledlampen met een sensor, die tot 30 % energie besparen, en wordt de restwarmte van de koelingen gerecupereerd.

Ruime, vernieuwde parking

De komende maanden wordt de parking van de winkel onder handen genomen. Die zal tijdens de werken 50 plaatsen hebben, een aantal dat vanaf november wordt opgetrokken tot 161. Er komen ook 2 laadpalen waar 4 elektrische wagens kunnen opladen en 40 fietsbeugels om (bak)fietsen veilig vast te maken. Colruyt Deinze heeft ook een DATS 24, waardoor je tanken en winkelen handig combineert.

​Peter Heye (regiomanager) op 02 345 23 45.
​Eva Biltereyst (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10.

Colruyt Deinze
​Gampelaeredreef 1
​9800 Deinze

Openingsuren
ma - za: 8.30 - 20 u.
​vr: 8.30 - 21 u.

Over Colruyt Laagste Prijzen
​Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zo'n 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat ongeveer 240 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt meer dan 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en laten thuisbezorgen of afhalen in de meer dan 200 Collect&Go-afhaalpunten.