Duurzaamheid blijft het goed doen op de Belgische schoolbanken

Halle, 23 juli 2020 - Vanaf deze week ligt het nieuwe schoolassortiment in de rekken bij DreamLand. Duurzaamheid wint steeds meer terrein, met heel wat schoolcollecties die kiezen voor een milieuvriendelijkere aanpak. En niet alleen het milieu vaart er wel bij, ook gouden en metallic accenten vallen op in de winkelrekken. Verder blijft pastel scoren en keert het ruimtethema overal terug. Bovendien werd de Dreamland-webshop uitgebreid zodat nog meer schoolspullen online terug te vinden zijn.

Maandag 27 juli 2020

Stijlvol metallic

Wie dit schooljaar een uitbundige print verkiest, hoeft zich geen zorgen te maken: gouden en metallic accenten blijven het goed doen. Soms uitbundig, vaak te zien in details. Elastomapjes, pennenzakken of ringmappen: met de metallic look gaan leerlingen voor blinkende resultaten!

Ruimtehelden op school

Ook de ruimte wordt een vaste waarde aan de schoolpoort. Raketten, planeten, buitenaardse wezens en astronauten schieten als een raket het nieuwe schooljaar in. "De ruimte blijft tot de verbeelding spreken", zegt Demi Van Kerkhoven, aankoopster schoolmateriaal bij DreamLand. "T-shirts, speelgoed, verkleedpakjes of schoolmateriaal: jongeren krijgen er geen genoeg van."

Duurzaamheid start op school

DreamLand blijft volop inzetten op duurzaamheid en wil klanten helpen om bewuste keuzes te maken. Daarom breidde het zijn duurzaam schoolassortiment fors uit. Zo is er keuze uit 125 duurzamere alternatieven gemaakt uit gerecycleerde of milieuvriendelijkere materialen. Vorig jaar maakten rugzakken van gerecycleerd plastic of polyester al hun opwachting. Dit jaar krijgen ze het gezelschap van duurzame drinkbussen, brooddozen, schrijfgerief en meer. Omdat klanten deze duurzame artikelen vlot zouden herkennen, worden ze, zowel in de webshop als in de winkels, van een groen icoontje voorzien.

Pastel kleurt de klas

Van rugzakken en boekentassen tot schriften en mappen: pastel wordt in het nieuwe schooljaar nog populairder. Daar waar er de voorbije jaren al enkele leuke hebbedingen waren, komen pastelkleuren nu in het volledige schoolassortiment terug: passers, vulpennen, rekenmachines, kaftpapier, ringmappen, plastic mapjes, pennenzakken, fluostiften, agenda's … Werkelijk alle schoolspullen zijn volgend schooljaar verkrijgbaar in hippe pasteltinten. Ook de nieuwe Stien Edlund-collectie speelt daar handig op in, met veel grafische vlakken in pastel gekoppeld aan motiverende quotes. De Stien Edlund-collectie is voor het tweede jaar op rij exclusief verkrijgbaar bij DreamLand.

"Pastelkleuren zijn rustig maar toch ook vrolijk", legt Demi Van Kerkhoven uit. "Je kan ze perfect combineren met kleuren uit dezelfde range: een pastelblauwe map, een gele pennenzak, een roze rekenmachine … Dat zorgt voor kleur en variatie op de schoolbanken."

Online assortiment sterk uitgebreid

Door het coronavirus heeft de DreamLand-webshop aan populariteit gewonnen. "Winkelbezoeken worden tegenwoordig zo snel mogelijk afgerond. We willen daarom onze klanten zoveel mogelijk helpen om hun winkelbezoek gemakkelijker te maken", zegt Danny Jenquin, verantwoordelijke Verkoop bij DreamLand. "Dit doen we door volop in te zetten op onze webshop. Tot en met vorig jaar vond je enkel de duurdere schoolartikelen zoals rugzakken en boekentassen in onze webshop. Dit is nu fors uitgebreid zodat je ook goedkoper materiaal zoals schrijfgerief gemakkelijk online kan bestellen. Op die manier kunnen klanten thuis eerst online hun schoolmateriaal zoeken, alles vlot afhalen en zo hun lijstje in één keer volledig afwerken."

Wie schoolartikelen online bestelt, kan de bestelling snel afhalen in een DreamLand-winkel als alle artikelen er beschikbaar zijn. In dat geval zetten de winkelmedewerkers de bestelling binnen 3,5 uur klaar. Daarnaast kunnen klanten ook kiezen voor het uitgebreide netwerk van 400 afhaalpunten van Colruyt Group. De bestelling wordt er gratis geleverd en op die manier kunnen klanten dit makkelijk combineren met hun boodschappen bij Colruyt Laagste Prijzen of OKay. Bestellingen vanaf 60 euro kunnen gratis aan huis geleverd worden.