Colruyt Group start met self-checkout bij Okay, Okay Compact en Spar Colruyt Group

Maandag 7 oktober 2024

Vanaf vandaag kunnen de klanten van Okay Hoegaarden gebruik maken van self-checkout. Via dit kassasysteem kunnen klanten zelf hun producten scannen en zelf afrekenen. Colruyt Group pakt het op zijn eigen manier aan: er staan geen poortjes aan de uitgang van de self-checkout en er zal steeds een host aanwezig zijn.

Christophe Dehandschutter, directeur Okay: “We installeren voor het eerst het systeem van self-checkout in de winkels van Okay, Okay Compact en Spar Colruyt Group. We doen dit zodat klanten vlot zelf kunnen scannen en afrekenen, want zeker bij kleinere boodschappen merken we dat klanten dat interessant vinden. We organiseren onze self-checkout op onze eigen manier: er staan geen poortjes aan de uitgang, vanuit vertrouwen in onze klanten. Er zal ook altijd een host aanwezig zijn in de checkout-zone zodat die klanten vlot kan helpen waar nodig. Bovendien gaan klanten steeds kunnen kiezen of ze de self-checkout al dan niet gebruiken. We gaan immers steeds de beide systemen gebruiken: de nieuwe self check-out en de gekende kassa, waar producten van de ene kar in de andere worden geplaatst.”

Colruyt Group rolt de nieuwe self-checkouts dit jaar in 10 Okay- en Okay Compact- en Spar Colruyt Group-winkels (Okay Hoegaarden, Okay Compact Antwerpen, Okay Pepingen, Okay Compact Anneessensplein Brussel, Okay Rebecq, Okay Fleurus, Spar CG Moeskroen, Spar CG Mechelen en interne kantines). Begin volgend jaar wordt de verdere uitrol bekeken.

Colruyt Group had reeds het systeem van self-checkout bij Cru en Okay Direct.