Colruyt Group biedt tijdelijke tewerkstelling aan meer dan 2.000 medewerkers uit zwaar getroffen sectoren

Vrijdag 30 oktober 2020

Colruyt Group zoekt meer dan 2.000 extra medewerkers om de gevolgen van de Covid-19 pandemie te helpen opvangen. Enerzijds is er de algemene stijging van de activiteiten in de hele retailsector, en anderzijds houdt de groep rekening met een mogelijke hogere afwezigheid bij de eigen medewerkers, onder andere door quarantainemaatregelen.

Colruyt Group lanceert daarom vandaag een warme oproep naar mensen uit zwaar getroffen sectoren, die momenteel tijdelijk werkloos zijn, om te komen werken in de winkels, de logistieke distributiecentra en de productie-ateliers van de groep. Kandidaten kunnen zich aanmelden via het e-mailadres [email protected].

Het aantal zieken en mensen in quarantaine ten gevolge van CoViD-19 stijgt dagelijks. Colruyt Group, die meer dan 25.000 mensen tewerkstelt in België, voelt hier ook de gevolgen van. Tegelijkertijd stijgt de winkelactiviteit in heel het land. “Op dit moment kunnen we de beide effecten nog opvangen met onze eigen medewerkers, vaste jobstudenten en interimkrachten die ons ook tijdens de eerste Corona-golf hebben geholpen. We zijn iedereen ongelooflijk dankbaar voor hun bijzonder harde werk van de afgelopen maanden. We houden evenwel rekening met een hogere afwezigheid dan normaal en willen daarom onze medewerkers de komende maanden, en zeker in de drukke eindejaarsperiode, zo goed mogelijk ondersteunen door extra man- en vrouwkracht te voorzien”, zegt Marc Hofman, COO Retail van Colruyt Group.

Vandaag zijn er 1.100 medewerkers op interimbasis aan de slag bij Colruyt Group in België. Marc Hofman geeft aan: “We verwachten in de komende maanden meer dan 3.000 extra tijdelijke medewerkers nodig te hebben. Daarom zoeken we momenteel meer dan 2.000 bijkomende collega’s. Met deze publieke oproep willen wij die mogelijkheid extra onder de aandacht brengen bij de werknemers uit de zwaarst getroffen sectoren”.

Liesbeth Sabbe, directeur Mens & Organisatie Colruyt Group voegt toe: “We zijn er ons van bewust dat we niet de enigen zijn die zoeken naar extra ondersteuning. We doen daarom deze oproep zeker met aandacht voor de behoeften van de zorgsector, die alle voorrang verdient. Wij willen echter ook onze eigen maatschappelijke rol kunnen blijven vervullen, namelijk de voedseldistributie verzekeren. Daarbij kunnen we de volgende weken en maanden extra hulp gebruiken. We willen als een van de grootste Belgische werkgevers aan de mensen uit de sectoren die het zwaarst getroffen zijn door de veiligheidsmaatregelen de mogelijkheid bieden om bij ons tijdelijk aan de slag te gaan.”.

De groep zoekt in de eerste plaats kandidaten om de medewerkers in de winkels mee te ondersteunen. Daarvoor wordt een oproep gedaan naar mensen bij wie klantgerichtheid in het bloed zit. Daarnaast zullen ook extra medewerkers nodig zijn op de logistieke sites en in de productie-ateliers. De groep verwacht dat de nood aan extra tijdelijke tewerkstelling gemiddeld drie maand kan aanhouden.

Marc Hofman besluit: “Met deze extra tewerkstelling willen we zowel een antwoord helpen bieden op maatschappelijke noden ten gevolge van de CoViD-crisis, als onze eigen medewerkers die permanent het beste van zichzelf geven, extra ondersteunen in de intense periode die voor ons ligt.”

Kandidaten kunnen zich met hun Curriculum Vitae en contactgegevens aanmelden via het e-mailadres [email protected](FR: [email protected]).