Colruyt Group Academy’s nieuwe webinars: inspiratie voor de uitdagingen van vandaag

Met een gevarieerd aanbod thema’s – van mentaal welzijn over opvoeden tot duurzaamheid – bieden de ‘LifeTalks’ relevante inspiratie en praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan.

Donderdag 9 februari 2023

In maart start Colruyt Group Academy met zijn eerste LifeTalks: webinars met Nederlandstalige en Franstalige experten en ervaringsdeskundigen. Jef Colruyt zelf geeft de aftrap, en namen als topchef Seppe Nobels, auteur Ish Ait Hamou en topneuroloog Dr. Steven Laureys staan mee op de affiche. Zij nemen de deelnemers live mee in hun expertise of vertellen hoe ze zelf uitdagingen hebben aangepakt. De thema’s zijn uiteenlopend: mentaal welzijn, beweging, evenwichtige voeding, maar evengoed opvoeden of duurzaamheid. Herkenbare verhalen die toegankelijke inspiratie, informatie en tips bieden nu mensen meer en meer op zoek zijn naar houvast. Bovendien zijn de webinars ook interessant voor bedrijven, die hun medewerkers zo kunnen ondersteunen.

Antwoord op toenemende nood aan houvast

De voorbije turbulente jaren hebben ervoor gezorgd dat mensen zich steeds vaker afvragen wat er nu echt belangrijk is in hun leven, en dat ze zoeken naar houvast om zich beter te kunnen wapenen tegen onzekerheden. Dat blijkt uit het kwalitatief onderzoek naar maatschappelijke tendensen van Colruyt Group. Meer te weten komen over thema's waarvan ze wakker liggen, kan consumenten helpen in het vinden van die standvastigheid en richting in hun leven. En net daarop spelen de nieuwe LifeTalks webinars in. Zonder veel moeite te moeten doen, kunnen mensen bijleren over relevante thema's om zo – via praktische tips – sterker in hun schoenen te staan.

Voor z’n LifeTalks nodigt Colruyt Group Academy, het merk van Colruyt Group dat al tien jaar originele workshops aanbiedt, daarom boeiende sprekers uit om het te hebben over maatschappelijk relevante thema’s. Hun verhalen ondersteunen de deelnemers om bijvoorbeeld gezonder te eten, meer te bewegen of veerkrachtig om te gaan met stress. Bovendien beantwoorden de sprekers live enkele veelgestelde vragen uit de chat. “Je haalt er inzichten uit die een frisse blik werpen op je eigen situatie en zo ook jouw leven verrijken”, zegt Barbara Van Schaeren, verantwoordelijke voor het programma. “Dankzij de praktische tips kan je achteraf zelf aan de slag, of kan je een goed gevoel delen met anderen.” ​

Ook voor bedrijven

Colruyt Group Academy mikt met het nieuwe aanbod ook op bedrijven. De LifeTalks kunnen namelijk perfect deel uitmaken van hun welzijnsbeleid. Bovendien zijn ze laagdrempelig en praktisch, zeker nu we steeds vaker thuis werken en fysieke inspiratiemomenten moeilijker te organiseren zijn. “Door medewerkers bijvoorbeeld een deelname cadeau te doen, kan een bedrijf z’n steentje bijdragen aan hun sociaal, fysiek of psychologisch welzijn”, legt Barbara Van Schaeren uit. “Dat zijn drie essentiële gebieden in een welzijnsbeleid op het werk. Daarnaast is dit ook een manier om medewerkers waardering te tonen voor hun inzet. Als bedrijf zijn zij je voornaamste kapitaal. Als zij zich goed in hun vel voelen en veerkrachtig zijn, heeft dat een positief effect op de hele organisatie. Het loont dus om daarin te investeren. Colruyt Group doet dit zelf ook al jaar en dag. Medewerkers krijgen, zoals bij al onze workshops, 30 % korting bij hun deelname aan onze LifeTalks.”

Aftrap door Jef Colruyt

Deelnemers kunnen de LifeTalks makkelijk ’s avonds thuis meevolgen: ze verlopen online, via YouTube Live, en duren zo’n uurtje. Bovendien zijn ze bijzonder betaalbaar: slechts zeven euro per sessie. “Zo willen we zoveel mogelijk mensen de kans geven en stimuleren om deel te nemen”, vervolgt Barbara Van Schaeren. “Elke webinar gaat slechts eenmaal live door, maar wie zich inschreef kan de opname nadien wel nog herbekijken.” Jef Colruyt, CEO van Colruyt Group, bijt op 14 maart de spits af met een gratis webinar over hoe hij optimistisch blijft in deze onzekere tijden. Nadien volgen heel wat andere bekende namen.

Praktische info

De eerste sprekers van maart t.e.m. november 2023

Nederlandstalige sprekers

• 14 maart – Jef Colruyt – CEO Colruyt Group – Een positief verschil maken in onzekere tijden
  • 13 april – Ish Ait Hamou – choreograaf en verhalenverteller – Voor jezelf durven kiezen
  • 17 april – Steven Laureys – neuroloog – Slapen is niet voor watjes
  • 25 april – Leen Dendievel – actrice – Laat angst niet regeren
  • 4 mei – Steven Gielis – opvoedingsexpert – Boost het zelfvertrouwen van je kind
  • 11 mei – Sandra Bekkari – voedingsdeskundige – Gezond eten en genieten van je leven
  • 6 juni – Nina Mouton – psycholoog – Zelfzorg, het begin van alles
  • 8 juni – Seppe Nobels – groentechef – BBQ op wereldse wijze
  • 11 september – Michaël Vrijmoed – sterrenchef – Creatief koken voor gasten
  • 14 september – Koen Naert – marathonkampioen – Gezond opbouwen naar sportieve doelen
  • 24 oktober - Dominique Persoone – chocolatier – Mexicaans koken met chocolade

Franstalige sprekers

• 18 april – Mélanie Mayné – psychotherapeut – Réalisez un gâteau comme un pro
  • 27 april – Thomas d’Ansembourg – psychotherapeut – Cessez d’être gentil, soyez vrai
  • 16 mei – Isabelle Roskam – psycholoog – Retrouvez la joie d’être parent
  • 19 september – Luc Noël – televisiepresentator en auteur – Le jardin de demain
  • 16 november – Dominique Monami – voormalig tenniskampioen – Boostez votre énergie

Meer weten? Ga naar colruytgroupacademy.be/lifetalks.