36ste Bio-Planet opent de deuren in Zottegem

Uitblinker op vlak van duurzaamheid en inspiratiebron voor klanten

Dinsdag 7 mei 2024

Op woensdag 8 mei opent Bio-Planet een nieuwe winkel in Zottegem. Het is de 36ste winkel in België, waarmee de bio-supermarktketen verder wil inzetten op bio- en ecoproducten toegankelijker te maken en klanten te blijven inspireren om bewuster te consumeren. En dat met écht goede producten aangeboden in écht goede winkels.

Nieuwe winkel op bekende locatie

De nieuwe Bio-Planet-winkel, die zich bevindt op dezelfde locatie als de voormalige Louis Delhaize in Zottegem, is de ideale plek voor wie op zoek is naar biologische en ecologische producten. Het is de eerste Bio-Planet die de deuren opent na de overname van de Match-, Smatch- en Louis Delhaize-winkels door Colruyt Group. Op 5 weken tijd werd de winkel in Zottegem klaargestoomd voor opening, een hele klus waar ze bij Bio-Planet oprecht trots op zijn. Er werd heel bewust gekeken naar wat er gerecupereerd kon worden van de oude winkel, om met zo veel mogelijk bestaande materialen de Bio-Planet-sfeer te creëren. Nu zullen klanten er terecht kunnen voor onder andere een breed assortiment aan biogroenten en -fruit, vers brood, vlees, kazen en charcuterie. Bovendien biedt Bio-Planet ook een heleboel producten aan die veggie, vegan, glutenvrij … zijn.

Zaakvoerder Katrijn Claeys werkte al voor Bio-Planet, maar staat nu samen met haar team van enthousiaste medewerkers klaar om klanten te ontvangen en wegwijs te maken in de nieuwe winkel van 771 m². Het team bestaat uit een mix van mensen die zowel al voor Bio-Planet werkten als voormalige Louis Delhaize-werknemers.

"Ik ben enorm trots dat we, op zo'n korte tijd én met maximaal hergebruik van de aanwezige winkelinrichting, een winkelomgeving hebben kunnen creëren die onze waarden weerspiegelt en onze klanten inspireert om bewust te consumeren".

Katrijn Claeys, zaakvoerder

Vertrouwd aanbod

Bio-Planet zet in op écht goede producten, en dat in écht goede winkels. Zo hebben klanten bij het binnenkomen meteen al een mooi verhaal in handen. De winkelmandjes zijn immers gemaakt uit gerecycleerd polypropyleen, afkomstig van plastic afval en gebruikte visnetten uit onze oceanen. Meer info hier.

Ook op verpakkingsloze producten, ofwel producten in vrac, wordt sterk ingezet. Zo biedt Bio-Planet niet alleen haar assortiment groenten en fruit aan in vrac, maar kunnen klanten ook noten, granen, gedroogde vruchten naar hartenlust in bokalen of blikken scheppen die bij Bio-Planet kunnen aangekocht worden. Natuurlijk mogen klanten ook hun eigen potjes meebrengen.

Bij de zoete en zoute snacks in vrac vinden liefhebbers onder andere gedroogde frambozen, chocolade en studentenhaver. Ook koffiebonen zijn in vrac te koop. Er is keuze uit drie verschillende soorten: Nicaragua, Ethiopië en Colombia. Het doel is om overbodige verpakkingen uit te sparen en klanten te stimuleren verpakkingsloos te consumeren.

Dit mag je nog verwachten

In Bio-Planet Zottegem kan je bovendien verder snuisteren in het assortiment ecologische verzorgingsproducten en natuurlijke cosmetica in de frisse health- & beautycorner.

Ook wie (last minute) op zoek is naar een fijn cadeau is ook in de winkel op Buke 20 aan het juiste adres: ontdek cadeaumanden vol kwaliteitsproducten en werk ze af met bloemen en een geschenkkaart of stel je mand naar keuze samen.

Liever online boodschappen doen? Dat kan. Klanten kunnen makkelijk via Collect&Go hun bioboodschappen reserveren en afhalen bij Bio-Planet Zottegem.

Van harte welkom op 7 mei

Wie graag al eens een voorproefje wil, is welkom op dinsdag 7 mei tussen 17 en 20 uur om de winkel als eerste te komen ontdekken. Buurtbewoners en nieuwsgierigen kunnen er dan alvast kennismaken met het assortiment, de leveranciers en het personeel. Natuurlijk met ’n heerlijk hapje en een drankje erbovenop. De eerste 500 klanten krijgen bovendien een goodiebag cadeau!

Download hier de foto’s.

Graag meer info over Bio-Planet? Check snel onze website. Je vindt er o.a. al onze producten, kortingen van het moment en onze folder.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met
Persdienst Colruyt Group: +479 72 29 10, press@colruytgroup.com
​Bart Scheire (regiomanager): bart.scheire@bioplanet.be

​Bio-Planet Zottegem