Gembloux verwelkomt de 37e
Bio-Planet-winkel

Gembloux verwelkomt de 37e Bio-Planet-winkel

Een voorbeeld op het vlak van duurzaamheid, een inspiratiebron voor zijn klanten

Vrijdag 24 mei 2024

Op 24 mei gaat in Gembloux een nieuw filiaal van Bio-Planet open, de 37e winkel in België. De bio-supermarktketen wil biologische en ecologische producten toegankelijker maken en zijn klanten ertoe bewegen om op een duurzamere manier te consumeren. Dat alles met echt goede producten, net zoals de winkels.

De nieuwe Bio-Planet in Gembloux ligt waar vroeger de Match was. Het is het adres bij uitstek voor al wie op zoek is naar biologische en ecologische producten. Het is al de tweede Bio-Planet die zijn deuren opent nadat Colruyt Group de winkels van Match, Smatch en Louis Delhaize heeft overgenomen. Het assortiment bestaat uit een ruime keuze aan biologische groenten en fruit, vers brood, vlees, kaas en charcuterie. Bovendien biedt Bio-Planet ook een groot aantal vegetarische, vegan en glutenvrije producten aan. Manuel Barro, gerant van de winkel, en zijn enthousiaste team staan klaar om de klanten te ontvangen en ze wegwijs te maken in de nieuwe winkel van maar liefst 1.026 m².

Focus op duurzaamheid

Bio-Planet levert echt goede producten, in winkels die net zo echt goed zijn. Zodra de klant binnenkomt, zit het al meteen goed met de nieuwe winkelmandjes van gerecycleerd polypropyleen, gemaakt van plastic afval en visnetten die uit onze zeeën werden gehaald. Meer daarover lees je op onze informatiepagina.

Naar aanleiding van de opening van de winkel in Gembloux breidt Bio-Planet ook zijn assortiment planten uit. Naast seizoensplanten, zoals fruitbomen, hebben we voortaan ook een permanent aanbod van binnen- en buitenplanten. Bio-Planet garandeert dat er geen chemische pesticiden werden gebruikt en doet zijn best om turfvrije substraten en plasticvrije verpakkingen te gebruiken.

“Planten die op de traditionele manier werden gekweekt, zijn vaak minder duurzaam dan je zou denken. Bij Bio-Planet hebben we de weloverwogen keuze gemaakt om duurzame planten aan te bieden, die niet alleen je terras opfleuren en je leefruimte zuiveren, maar die ook het milieu een handje helpen.”

Luc De Bruyne, aankoper planten & bloemen

Een echte goede winkel

De winkel zet ook fors in op bulk- en verpakkingsvrije producten. Bio-Planet biedt een assortiment van groenten en fruit in bulk aan, maar ook gedroogd fruit, ontbijtgranen en noten. De klant kan daarvoor bij Bio-Planet bokalen of verpakkingen kopen, of zijn eigen verpakkingen gebruiken.

De rayon zoete en hartige snacks in bulk omvat frambozen, chocolade en studentenhaver. Bovendien kunnen klanten voortaan kiezen uit drie soorten koffiebonen in bulk uit Nicaragua, Ethiopië en Colombia. Hiermee willen we af van overbodige verpakkingen en klanten stimuleren om producten zonder verpakking te gebruiken.

In de Bio-Planet van Gembloux kun je ook kennismaken met het grote assortiment van verzorgingsproducten en cosmetica, in de gloednieuwe health & beautycorner. Klanten die (op het laatste moment) nog een cadeautje zoeken voor een geliefde bieden we geschenkmanden met kwaliteitsproducten aan. Je kunt er ook een bloemetje of een geschenkkaart bij geven.

Winkel je liever online? Dat kan. Klanten kunnen makkelijk hun boodschappen reserveren via Collect&Go en ze in de Bio-Planet van Gembloux komen ophalen.

Welkom op 23 mei

We nodigen buren en journalisten op donderdag 23 mei tussen 17 en 20 uur uit om als eersten ons nieuwe filiaal te ontdekken. Het is de ideale gelegenheid om met een hapje en een drankje kennis te maken met ons assortiment, de leveranciers en het personeel. Bovendien krijgen de eerste 500 klanten een gratis plantje en een goodiebag met een aantal producten uit ons assortiment!

Download hier de foto’s.

Neem voor meer inlichtingen contact op met:
Persdienst van Colruyt Group: +32 479 70 29 10, press@colruytgroup.com
​Ismael Van Daele (regiomanager): ismael.vandaele@bioplanet.be